Logo dostawcy Polska wśród 20 najlepszych krajów świata

PAP | dodane 2016-01-04 (16:41) 6 miesięcy 25 dni 16 godzin i 34 minuty temu | 10 opinii
 
Muzeum Śląskie, Katowice Muzeum Śląskie, Katowice (fot. RossHelen/Shutterstock)



Polska jest na 18. miejscu wśród najchętniej odwiedzanych państw na świecie i na 11. miejscu w Europie. Przez ostatnie 15 lat do Polski przyjechało 220 mln odwiedzających. - Turystyka generuje ponad 5 proc. naszego PKB - mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke.

Nasz kraj odwiedzają głównie: Niemcy, Czesi, Ukraińcy, Słowacy i Białorusini. W pierwszej dziesiątce zestawienia zagranicznych turystów przyjeżdżających do Polski są też m.in. Brytyjczycy oraz Holendrzy.

- Często nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale Polska jest na 18. miejscu najchętniej odwiedzanych państw na świecie, w Europie jesteśmy na 11. miejscu. Dwa lata temu marka „Polska” znalazła się wśród 20 najdroższych na świecie. Jej siłą jest rozpoznawalność, a wiele wydarzeń o skali globalnej miało miejsce w Polsce; od UEFA Euro 2012, poprzez mistrzostwa świata w piłce siatkowej mężczyzn w 2014 r., polską prezydencję w UE w 2011 r., po szczyty klimatyczne. Pierwszy z nich miał miejsce w 2008 r. w Poznaniu, drugi w 2013 r. w Warszawie. W 2010 r. bardzo promowaliśmy za granicą Fryderyka Chopina, w tym roku odbył się też Międzynarodowy Konkurs Chopinowski w Warszawie – cieszy się Szmytke.

Podkreśla, że na rozwój polskiej turystyki, który jest ściśle powiązany z wizerunkiem naszego kraju, wpływają też takie czynniki, jak poprawa infrastruktury drogowej, lotniczej czy hotelowej. - Widzimy bardzo duże zainteresowanie tym, żeby zrobić event czy konferencję w Polsce, w Gdańsku w Centrum Solidarności, w Katowicach czy na Stadionie Narodowym - zaznaczył prezes POT.

Zauważył też, że mimo iż mamy duży potencjał, musimy cały czas wzmacniać promocję naszego kraju za granicą. - Turyści, którzy przyjeżdżają do Polski są bardzo pozytywnie zaskoczeni tym, co zastają na miejscu. Odsetek pozytywnych opinii, które przekładają się na chęć kolejnego przyjazdu, czy polecenia znajomym, oscyluje nawet wokół 90 proc. Niestety nasz wizerunek na zewnątrz jest nadal dużo gorszy od tego, co turyści zastają na miejscu. Nie musimy niczego ubarwiać czy naciągać rzeczywistości. Wystarczy pokazywać to, co mamy ciekawego, jakość naszego produktu turystycznego, jak np. kultura, przyroda, duże wydarzenia, turystyka medyczna, turystyka agro i eko - dodał.

- W latach 2013-2014 wzrost w przyjazdach turystów do Polski wyniósł 1,3 proc., a obecny rok (2015 – przyp. red.) zapowiada się zdecydowanie lepiej. Już widać, że rośnie liczba turystów korzystających z bazy noclegowej – poinformował Szmytke.

Organizacja informuje, że w ciągu dziewięciu miesięcy 2015 r. liczba turystów korzystających z obiektów noclegowych, posiadających 10 i więcej miejsc, wyniosła blisko 4,5 mln i była wyższa o ponad 4 proc. w stosunku do 2014 r. Najchętniej korzystali z nich nasi zachodni sąsiedzi, było ich blisko 1,2 mln, o ponad 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu uplasowali się Brytyjczycy. W ciągu dziewięciu miesięcy 2015 r. przyjechało ich ponad 300 tys. (wzrost o ponad 11 proc.).

Szmytke zwrócił uwagę, że największym naszym konkurentem w regionie jest Praga. - Trochę przegrywamy ze stolicą Czech geograficznie i technicznie. Touroperatorom łatwiej jest zrobić trójkąt Budapeszt - Wiedeń - Praga. Staramy się w to wciągnąć Kraków, ale technicznie nie jest to wcale proste. Nasi sąsiedzi mają silne marki, ale świat się zmienia. Najbardziej turystycznym krajem jest Francja, a najbardziej turystycznym miastem Paryż. Pytanie czy to się utrzyma, w końcu jedną z głównych barier dla rozwoju turystyki jest zagrożone bezpieczeństwo - powiedział.

Szmytke dodał, że oprócz promocji w krajach "najbardziej żywotnych" dla polskiej turystyki, czyli w Niemczech i państwach sąsiedzkich, w 2016 r. organizacja będzie prowadzić także kampanię w USA. - Ze Stanami Zjednoczonymi mamy dobre relacje, jesteśmy tam też dobrze postrzegani, dlatego chcemy zbudować ofertę zapraszającą turystów z USA do Polski - zapowiedział. Jak wyjaśnił, organizacja koncentrować się będzie na biznesie amerykańskim i "przemyśle spotkań".

Fot. główna: RossHelen / Shutterstock.com

Polub WP Turystyka na Facebooku

oceń
tak 7 87.5%
nie 1 12.5%

Opinie (10)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

10
22
~gerald 2016-01-07 (08:02) 6 miesięcy 23 dni 1 godzinę i 13 minut temu

Wkrótce będą przyjeżdżać żeby zwiedzić komunistyczny skansen, jaki nam robi pis.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

2
2
~turysta 2016-01-07 (08:55) 6 miesięcy 23 dni i 20 minut temu

Ukraińcy , Białorusini i Rosjanie ze wskazaniem Czeczenów , napędzają polską turystykę .

odpowiedz

3
0
~jury 2016-01-07 (08:34) 6 miesięcy 23 dni i 41 minut temu

i tu się mylicie nie odwiedzają a przejeżdzają

odpowiedz

5
0
~gad 2016-01-07 (08:24) 6 miesięcy 23 dni i 51 minut temu

Tyle że turyści ukraińscy nie wykupuja biletów powrotnych he he

odpowiedz

9
4
~eraa 2016-01-07 (08:19) 6 miesięcy 23 dni i 56 minut temu

PO 8 latach rządów PO to tylko biedacy i ręciści zostali na tej zielonej wyspie

odpowiedz

6
1
jor 2016-01-07 (08:12) 6 miesięcy 23 dni 1 godzinę i 3 minuty temu

Połowa to na zakupy i do pracy .Jak by jeszcze Chińczycy dorwali dobre kontrakty to bylibyśmy na pierwszym miejscu .

odpowiedz

10
17
~ffd 2016-01-07 (07:53) 6 miesięcy 23 dni 1 godzinę i 22 minuty temu

jeszcze troche tych rzadow i beda nas tylko z bailorusi i korei pln mogli odwiedzac, jak beda chcieli zwiedzac kontrolowane sredniowiecze oczywiscie

odpowiedz

10
2
~bezrobocie faktyczne 2016-01-05 (23:41) 6 miesięcy 24 dni 9 godzin i 34 minuty temu

Jak sie zarabia jak prezes banku to owszem.

odpowiedz

24
6
~mm 2016-01-05 (17:52) 6 miesięcy 24 dni 15 godzin i 23 minuty temu

Niemcy , Czesi, , Słowacy i Białorusini na zakupy ,Ukraińcy do roboty i na studia opłacone przez polskich gojów.

odpowiedz

  • eurocamp
  • wycieczki
pokaż więcej