Polskie hotele oferują usługi medyczne
SPA i wellness to już za mało. Hotele zaczynają oferować usługi medyczne. I dobrze na tym wychodzą - donosi "Puls Biznesu".
Czytaj także: Najpiękniejsze polskie uzdrowiska
Zdaniem ekspertów, po komercyjnych klientów, do których adresują ofertę hotelowe kompleksy medyczno-wypoczynkowe, zaczynają też sięgać uzdrowiska i sanatoria, które się unowocześniają.
- Unowocześnione uzdrowiska będą chciały przyciągnąć komercyjnych klientów. Pytanie, czy Polacy będą skłonni zapłacić za usługi, które dzisiaj fundują im Narodowy Fundusz Zdrowia, ZUS czy KRUS - mówi Janusz Mitulski, partner w branżowej firmie doradczej Horwath HTL.
Ekspert zwraca uwagę, że już niedługo na rynku będzie multum nowych, ulepszonych uzdrowisk. Prawdopodobnie nastawią się na gości z zagranicy.
- Miejmy nadzieję, że niemieckie kasy chorych, które płacą obywatelom za leczenie nad Wisłą, się nie rozmyślą - zaznacza Janusz Mitulski.
Turystyka medyczna w Polsce z roku na rok staje się coraz bardziej popularna, szczególnie wśrod turystów z zagranicy. Do polskich placówek medycznych pacjentów przyciągają głównie ceny.
W Polsce zabiegi wychodzą dużo taniej dla większości obywateli Europy, dlatego krajowe kliniki chcą promować ofertę wśród cudzoziemców. Na przykład: średni koszt operacji plastycznej w naszym kraju wynosi około 10 tys. zł. To 35 - 50 proc. ceny podobnej operacji w Wielkiej Brytanii. To samo dotyczy zabiegów stomatologicznych, w tym implantów.
Oprócz atrakcyjnych cen - np. lifting twarzy trzy razy tańszy niż w Wielkiej Brytanii - na obcokrajowców czekają zorganizowane wycieczki, zwiedzanie najpiękniejszych miast, transport, nocleg i wyżywienie.
pw/if