Bezpieczeństwo z ulubioną muzyką w tle
Nowy Ford wyrusza w trasę, już na starcie zgarniając jedną z bardziej prestiżowych nagród.
Wszystko wskazuje na to, że w kategorii miejskich minivanów pojawił się model godny miana króla – Ford B-MAX, który śmiało może konkurować z Citroenem C3 Picasso czy Oplem Meriva.
Jest to pierwszy samochód Forda, który zdobył Global Mobile Awards w 2012 r. Ale zaraz, zaraz... Co pojazd robi pośród elektroniki, gadżetów i tego typu dobrodziejstw? To zasługa systemu Ford SYNC, czyli wielofunkcyjnego narzędzia, które ułatwi nam życie i stanie się ratunkiem w najbardziej kłopotliwych sytuacjach. Okazało się ono bezkonkurencyjne pośród najlepszych nowatorskich rozwiązań mobilnych w kategorii transportu samochodowego i akcesoriów.
Dzięki Ford SYNC, a konkretniej wchodzącej w jego skład funkcji Emergency Assistance, w przypadku nieszczęścia wszystkie niezbędne służby ratownicze zostaną automatycznie poinformowane i wezwane na miejsce wypadku.
Naszym zdaniem samochód wyróżnia się swoim wyglądem – dynamiczny design sprawia, że nie jest to szary pojazd, służący wyłącznie do codziennych przejazdów do szkoły i pracy. Zwłaszcza jego przód wydaje się oryginalny i przez to bardzo stylowy, jak na tę klasę aut. W projekcie B-MAX-a pozytywnie zaskakuje też brak słupków środkowych – wprowadzono tu System Panoramicznie Otwieranych Drzwi, co daje aż półtorej metra przestrzeni. Jeżeli wydaje się wam, że bezpieczeństwo jazdy cierpi na tym zagraniu – bez obaw. Ford sprawdził to rozwiązanie w dziesiątkach testów (m.in. najwyższa nota w Euro NCAP), także w specjalnych symulacjach przygotowanych przez techników na tę okazję.
B-MAX to samochód, który szybko zobaczymy na ulicach miast – tu przydatne też będzie Active City Stop, czyli system zapobiegający kolizjom (lub ograniczający ich skutki). Działa on w momencie, gdy poruszamy się z prędkością 30 km/h i może być świetnym ratunkiem w godzinach szczytu.
Przy tym wszystkim zaskakującą niespodzianką jest silnik EcoBoost, który według badań pozwala na ok. 15-procentową oszczędność paliwa przy porównaniu zużycia z najbliższą konkurencją. Element występujący w 1,0-litrowym wariancie dostarcza tyle mocy, co jego 1,6-litrowy odpowiednik, przy czym poziom emisji CO2 jest porównywalny z silnikami wysokoprężnymi. Zwolennicy bardziej standardowych opcji mogą wybrać Forda B-MAX w wariantach z 1,4-litrowym silnikiem Duratec o mocy 90 KM oraz 1,6-litrowym silnikiem Ti-VCT o mocy 105 KM.
Silnik EcoBoost jest zdobywcą nagrody Silnik Roku 2012 (International Engine of the Year). Został on nie tylko wyróżniony w głównej kategorii, ale też jako „Najlepszy Nowy Silnik” oraz zajął pierwsze miejsce w rankingu ekologiczności. Nagroda przyznawana jest przez brytyjskie UKIP Media & Events Automotive Magazines co rok od 1999 r.
Czytaj w TechTrendy.pl: Wściekłe ptaki wojują mieczami świetlnymi