#dziejesięnażywo: noclegi za grosze, skandal w Volkswagenie i odmowa naprawy na gwarancji
Już o godz. 18:00 kolejna porcja wiadomości ze świata turystyki, moto i tech. Zapraszmy na #dziejesięnażywo.
Mimo jesiennej aury, program zaczniemy wakacyjnie. Po tym, jak w zeszłym tygodniu szukaliśmy sposobów na tanie przejazdy, dzisiaj skupimy się na noclegach. Każdy z nas chciałby wydać na nie jak najmniej. Porozmawiamy z naszymi gośćmi, podróżnikami, którzy mają na koncie dziesiątki wyjazdów, o tym jak znaleźć tanio dach nad głową. Czy można to zrobić za darmo? Czy hostel to najlepsza opcja? Jak szukać, żeby znaleźć? Na co uważać, aby urlop nie zmienił się w piekło. Mamy też nadzieję na opowieści o najbardziej nietypowych noclegach, jakie przytrafiły się naszym rozmówcom.
W drugiej części będzie poważniej, gdyż zajmiemy się skandalem w Volkswagenie. Okazało się, że jeden z największych koncernów motoryzacyjnych świata dokonał oszustwa. Amerykańska federalna Agencja Ochrony Środowiska (EPA) ustaliła, że oprogramowanie, zainstalowane w ponad 480 000 pojazdów tej marki z napędem dieslowskim, uaktywnia system ograniczania emisji spalin tylko na czas oficjalnych pomiarów testowych. Zapytamy naszych ekspertów o skutki afery na kilku płaszczyznach - ekonomicznej, biznesowej, a także społecznej. Czy firma udźwignie konsekwencje swojego błędu? Jak powinni zachować się klienci? Czy uda się odbudować utracone zaufanie? Poszukamy odpowiedzi m.in. na te pytania.
Na zakończenie przypomnimy prawa i przedstawimy porady dla wszystkich, którzy spotkali się z odmową naprawy na gwarancji. Często słyszymy o problemach z przyjmowaniem rzeczy przez sprzedawców, z absurdalnymi powodami odmowy naprawy. Czy jednak zawsze klient stoi na przegranej pozycji? Nie zawsze, gdyż gwarancja to tylko jedna z form naszego zabezpieczenia. Polskie prawo chroni konsumentów i daje im możliwości dochodzenia swoich roszczeń nie tylko poprzez reklamację z tytułu gwarancji. Nasi eksperci powiedzą jakie są nasze prawa, jak skutecznie dochodzić swoich praw, a także jak sprawa się ma w sytuacji, gdy zakupu dokonaliśmy poza granicami kraju.