Trwa ładowanie...
d3hwvsz
13-06-2011 10:07

Gigantyczna kara nałożona na biuro podróży

Biuro podróży Itaka ma zapłacić ponad 2 miliony 700 tysięcy złotych kary za złe traktowanie klientów - dowiedziało się Polskie Radio.

d3hwvsz
d3hwvsz

Biuro podróży Itaka ma zapłacić ponad 2 miliony 700 tysięcy złotych kary za złe traktowanie klientów - dowiedziało się Polskie Radio.

Decyzję o ukaraniu spółki Nowa Itaka, właściciela biura podróży Itaka, podjął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiKu powiedziała reporterowi IAR, że karę nałożono między innymi za odmowę prawa do odszkodowania za loty opóźnione nawet o kilka godzin.

Klient nie miał prawa domagać się rekompensaty za opóźnienia rozpoczęcia imprezy turystycznej, które były krótsze niż 12 godzin. Klienci biura Itaka nie mogli też liczyć na zwrot pieniędzy za niezrealizowane punkty programu wycieczki, na przykład wycieczki fakultatywne.

W umowach dawanych klientom do podpisania kontrolerzy UOKiKu znaleźli aż 6 zapisów wpisanych do rejestru klauzul niedozwolonych. Są to klauzule, które zostały wcześniej uznane przez sąd za niedozwolone. Co istotne, podpisanie umowy zawierającej taką klauzulę nie zobowiązuje klienta do jej przestrzegania, ale wiele osób o tym nie wie i daje się nabrać nieuczciwym przedsiębiorcom.

Decyzja UOKiKu nie jest prawomocna, a przedsiębiorca może się od niej odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/Arkadiusz Augustyniak/pbp

d3hwvsz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3hwvsz