Hotelowe WiFi z niechcianymi reklamami
10.04.2012 13:21, aktual.: 01.03.2022 13:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wydawać by się mogło, że płacąc 368 dolarów za noc w hotelu Courtyard Marriot na Times Square można oczekiwać najwyższego standardu usług. Bezprzewodowy internet powinien być więc w standardzie. I tak jest rzeczywiście, jednakże Justin Watt wchodząc na swojego bloga zauważył coś, czego tam być nie powinno.
Objawiało się to w postaci dziwnego prostokąta u góry strony. Po przeanalizowaniu źródła okazało się, że strona zawiera dodatkowe linijki kodu w JavaScript odwołujące się do funkcji rxg, które są często wykorzystywane przez wirusy. Internauta chciał uczciwie zgłosić to obsłudze hotelu – lecz okazało się, że nie jest to infekcja, ale celowe działanie bramy sieciowej używanej w hotelu.
Urządzenie produkcji RG Nets, Inc. wykorzystuje własną technologię o nazwie Revenue eXtraction Gateway, która ma przynosić dochody właścicielowi bramy w dość kontrowersyjny sposób – podając użytkownikowi stronę internetową, dodaje dowolne elementy kodu, na przykład reklamy.
W efekcie oprogramowanie może w łatwy sposób zmodyfikować treść każdej witryny. Pół biedy jesli efektem jego działania będzie uporczywa reklama w sieci. Gorzej, że skoro może dodać kod, może także wyciąć pewne treści.
[NYT]
Wydanie internetowe: www.gizmodo.pl