Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Największe wyzwania stojące przed branżą hotelarską

W ostatnim czasie branża hotelarska przeszła przez kilka kryzysów, a jej przyszłość nadal jest niestabilna. Pandemia, która głęboko odbiła się na jej kondycji, mocno ją zmieniła. Gdy wydawało się, że odbicie jest bliskie, przyszła wojna na Ukrainie oraz pogarszająca się koniunktura gospodarcza. Jak radzi sobie w tej sytuacji branża hotelarska i jakie wyzwania przed nią stoją?

Share
 Źródło: materiały partnera
d2ww2pz

Dwa lata, które wiele zmieniły

Gdy w marcu 2020 roku rozpoczynała się pandemia Covid–19, trudno było przewidzieć, jak odbije się ona na całej gospodarce, w tym na branży hotelarskiej. Po ponad dwóch latach można powiedzieć, że właściwie nie było możliwe zaplanowanie czegokolwiek. Większość hoteli przetrwała ten czas, wykorzystując maksymalnie chwilowe, letnie okresy odwilży, by odrobić straty. Na szczęście w tamtym czasie goście chętnie wykorzystywali możliwość odpoczynku, nie szczędząc kosztów. I gdy wydawało się, że wkrótce wszystko powoli wróci do normy, rozpoczęła się wojna na Ukrainie i postpandemiczny, a także związany z nią, kryzys gospodarczy, którego konsekwencje w Polsce są na razie trudne do przewidzenia. Pewne jest, że zagraniczni goście odwołują swoje rezerwacje, a Polacy zaczynają o wiele bardziej niż wcześniej liczyć pieniądze, często rezygnując z wyjazdów. To ogromna niepewność dla całej branży i jej przyszłości oraz wyzwanie, które przed nią stoi.

Brak rąk do pracy i rosnące koszty 

Zawirowania gospodarcze związane z sytuacją polityczną sprawiły, że w branży jest coraz większa niepewność, związana z wysokością kosztów utrzymania. Wysoka inflacja z jednej strony zmusza branżę do podnoszenia cen usług, a z drugiej zniechęca klientów do korzystania z wypoczynku, ze względu na zmniejszenie zasobności portfeli.

Kolejnym z problemów jest dobór kadry pracowniczej. Z tym hotelarze borykają się od lat. Pewną szansą są tu migranci z Ukrainy, którzy mogą wypełnić tę lukę, zyskując zatrudnienie, co z pewnością odciąży branżę, uzupełniając sporą ilość sezonowych wakatów.

d2ww2pz

Automatyzacja i cyfryzacja branży szansą na zwiększenie zysków

Jak zatem hotele mogą radzić sobie w trudnych dla siebie czasach? Jeszcze przed pandemią i problemami gospodarczymi, zwracano uwagę na znaczenie automatyzacji i cyfryzacji w rozwoju branży hotelarskiej. Dziś, gdy coraz więcej osób wykorzystuje szerokie możliwości Internetu, proces ten jest jeszcze istotniejszy, a wdrożenie systemów jest właściwie koniecznością. W czasie licznych lockdownów nawet osoby, które dotąd sporadycznie szukały informacji w sieci, obecnie chętnie wykorzystują ten kanał. Rezerwacje bezpośrednie są przyszłością branży, a takie narzędzia, jak Profitroom, które nie tylko je umożliwiają, ale także automatyzują wiele procesów, wspierając między innymi działania marketingowe, są niezbędne w efektywnym prowadzeniu biznesu w branży hotelarskiej.

Zmiany zachowań gości– jak przekuć je w większą konwersję

Śledzenie zmieniających się trendów związanych z wykorzystywaniem Internetu oraz tworzenie kanałów komunikacji, umożliwiających zwiększenie rezerwacji jest jednym z ważnych wyzwań branży hotelarskiej. Oprócz wspomnianych już rezerwacji bezpośrednich, istotna jest także sama funkcjonalność strony i jej dobry UX. Dziś, gdy coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, responsywność strony jest absolutną koniecznością. Strona musi być dopasowana do wyświetlania na takich urządzeniach, przy zachowaniu pełnej funkcjonalności. Nawet drobne niedogodności mogą zniechęcić potencjalnych gości do rezerwacji. Wszystko tu musi być intuicyjne i łatwe w obsłudze oraz zachęcające, ale jednocześnie nienachalne. Ważne też, by strona "przemawiała" odpowiednim językiem, dlatego warto postawić na dobry marketing, dopasowany do grupy docelowej.

Choć czasy dla branży hotelarskiej są niepewne, warto przekuć ten chwilowy kryzys w sukces, inwestując w nowe kanały komunikacji z klientem, umożliwiając mu szybki kontakt i rezerwację w sposób, który jest dla niego najwygodniejszy. To pozwoli przetrwać trudniejsze czasy i pozostać w peletonie najlepszych w branży, gdy nadejdzie hossa. 

Artykuł sponsorowany
d2ww2pz
d2ww2pz
d2ww2pz