Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Opóźnienie lotu - jak postępować?

Niemal każdemu, kto dużo lata, zdarzyło się opóźnienie lotu. Niekiedy to zaledwie kilkanaście minut. Zdarza się jednak czasem, że opóźniony lot całkowicie determinuje dalszy ciąg naszej podnóży. Jeśli nie wylecimy o czasie możemy nie zdążyć na kolejny samolot. Warto mieć wiedzę na temat tego, kiedy linie lotnicze powinny wypłacić nam odszkodowanie za opóźniony lot, jakie warunki trzeba spełnić, a także jakiej wysokości powinna być rekompensata. Nie każdy pasażer w ogóle wie, że może starać się o odszkodowanie w przypadku odwołania lotu lub jego znacznego opóźnienia. Czas rozwiać wszelkie wątpliwości.

Share
 Źródło: materiały partnera
d2vyje9

Odszkodowania za opóźniony lot. Czy każde opóźnienie prowadzi do wypłaty rekompensaty?Opóźniony lot sprawia, że przylot do docelowego miejsca, ma miejsce w godzinie późniejszej, niż pierwotnie było to zaplanowane. W sytuacji, kiedy start był opóźniony, ale linie lotnicze nadrobiły trasę podczas drogi, nie występuje de facto opóźnienie i nie uzyskamy odszkodowania za opóźniony lot. Ta sytuacja pokazuje, że nie każde opóźnienie będzie kwalifikować przewoźnika do wypłaty odszkodowania. Jeśli sporo podróżujemy warto wejść na stronę http://aircashback.com/ i poszerzyć zakres swojej wiedzy. Nigdy nie wiadomo, co nas spotka w czasie podróży.

Jaka może być wysokość odszkodowania za opóźniony lot?

Zgodnie z przepisami regulowanymi przez polskie prawo, pasażerowi odbywającemu podróże na obszarze Unii Europejskiej, przysługują pewne prawa w sytuacji, kiedy wystąpi opóźnienie lotu, jego odwołanie lub niewpuszczenie na pokład samolotu. Podobnie dzieje się w przypadku zgubienia naszego bagażu przez linie lotnicze. Odszkodowanie przysługuje w konkretnych, odgórnie wskazanych sytuacjach. Jego wysokość może sięgać nawet 600 euro, wszystko zależy od szczegółów konkretnej sytuacji oraz czasu oczekiwania na wylot.

W przypadku opóźnienia lotu na terenie Unii Europejskiej przewoźnik lotniczy zobowiązany jest wypłacić odszkodowanie proporcjonalne do długości trasy i czasu opóźnienia. Jeśli długość lotu nie przekroczyła 1500 kilometrów, a opóźnienie było dłuższe, niż trzy godziny, pasażer może otrzymać odszkodowanie w wysokości 250 euro. Opóźnienie lub odwołanie lotu dłuższego, niż 1500 kilometrów, pozwala uzyskać odszkodowanie w kwocie 400 euro. Linie lotnicze spoza UE, w przypadku lotów powyżej 3500 kilometrów, wypłacają rekompensatę w wysokości 600 euro.

d2vyje9

Jakie prawa przysługują za opóźniony lot?

Warto mieć świadomość o zakresie odpowiedzialności linii lotniczej. Odszkodowanie za opóźnienie lotu to jedno, ale pozostałe prawa to zupełnie inny temat. W przypadku opóźnienia lotu istnieje kilka różnych form rekompensaty. Jeśli opóźnienie trwa pięć lub więcej godzin, pasażer ma prawo oddać taki bilet. W takiej sytuacji następuje całkowity zwrot środków pieniężnych. Dodatkowo pasażerowi przysługuje pełne prawo do opieki. Oznacza to, że przedstawiciel linii lotniczych powinien zapewnić kilka kluczowych kwestii. Po pierwsze powinien dostarczyć niezbędne napoje i posiłki. Ich ilość musi być dostosowana do czasu oczekiwania na wylot. Po drugie, jeśli jest taka konieczność, przewoźnik musi zapewnić zakwaterowanie w hotelu. W zależności od sytuacji może to być pobyt na jedną noc, dwie noce lub dłuższy pobyt. Po trzecie przewoźnik zapewnia transfer między lotniskiem a tymczasowym miejscem zakwaterowania. Warto mieć świadomość, że pasażerom w takiej sytuacji przysługują dwie rozmowy telefoniczne, a także możliwość wysłania wiadomości drogą mailową. Osoby niepełnosprawne bądź z ograniczoną możliwością poruszania się, powinny uzyskać odpowiednią pomoc. Oczywiście przez cały czas pozostają w towarzystwie podróżujących z nimi opiekunów. 

Artykuł sponsorowany
d2vyje9
d2vyje9
d2vyje9