Polska w CNN. Czy się opłacało?
Ministerstwo Spraw Zagranicznych wydało na nią milion złotych. Spoty reklamujące nasz kraj były emitowane przez 18 tygodni. Czy tak droga kampania przynosiła jakiś efekt? Jak odbierają nas widzowie CNN?
Ministerstwo Spraw Zagranicznych wydało na nią milion złotych. Spoty reklamujące nasz kraj były emitowane przez 18 tygodni. Czy tak droga kampania przynosiła jakiś efekt? Jak odbierają nas widzowie CNN?
Okazuje się, że według widzów CNN, Polska ma bogatą kulturę, wyróżniający się wizerunek, prężnie się rozwija i jest atrakcyjną lokalizacją dla inwestycji.
Badania zostały przeprowadzone na widzach w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji wskazują, iż kampania osiągnęła zamierzony cel. Respondenci uważają, że Polska ma bogatą kulturę (66% przeciętnych widzów CNN oraz 75% odbiorców reklam Polski), własny, wyróżniający się wizerunek (odpowiednio 50% i 62%), jest jednym z najprężniej rozwijających się krajów Europy (49% i 57%), atrakcyjnym miejscem do spędzenia wakacji (48% oraz 60%), a także oferuje interesujące możliwości inwestycyjne (42% i 56%). Emisja reklam zachęciła również widzów do odwiedzenia Polski. 58% widzów CNN, którzy oglądali reklamy zadeklarowało chęć przyjazdu do naszego kraju.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych we współpracy z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polską Organizacją Turystyczną oraz Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego zrealizowało kampanię reklamową Polski. W czasie trwającej 18 tygodni kampanii telewizja CNN wyemitowała spoty promujące Polskę jako kraj atrakcyjny inwestycyjnie i turystycznie. Do projektu przyłączyły się największe polskie miasta: Warszawa, Kraków, Gdańsk, Łódź i Poznań
Kampania towarzyszyła cyklowi programów odredakcyjnych „Autumn Of Change”, który został poświęcony zmianom, jakie zaszły w Polsce po 1989 roku. Na program złożyły się codzienne relacje na żywo oraz reportaże z różnych miast Polski przygotowane przez korespondentów CNN.
Wspólna realizacja kampanii reklamowej przez instytucje odpowiedzialne za promocję Polski miała miejsce już po raz drugi. W ubiegłym roku współpraca MSZ, PAIiIZ, POT oraz Polskich Linii Lotniczych LOT zaowocowała 12 tygodniową kampanią, podczas której telewizja CNN wyemitowała 625 spotów przedstawiających Polskę jako wiarygodnego partnera biznesowego oraz kraj różnorodnych atrakcji turystycznych.
Zobacz spot promujący Poznań!