Polska w USA - tak nas widzą za oceanem?
Korzystając z popularnego blogowego serwisu BuzzFeed, ambasada RP w Waszyngtonie promuje Polskę w USA. Już jakiś czas temu dyplomaci założyli konto PolandinUSA, na którym prezentują ciekawostki związane z naszym krajem. Zakończyli oni 2014 rok zestawieniem najciekawszych materiałów dotyczących Polski, które podbiły w ubiegłym roku internet.
Niewątpliwie największym, a zarazem najbardziej prestiżowym wydarzeniem turystycznym ubiegłego roku była nominacja Aleksandra Doby do nagrody National Geographic - Podróżnik Roku. Dobę doceniono za transatlantycką, kajakową wyprawę z Portugalii do Stanów Zjednoczonych, która trwała ponad pół roku. Na Polaka można głosować na stronie nationalgeographic.com.
Ważnym wydarzeniem było również odsłonięcie w maju 2014 r., w parku im. Henryka Jordana w Krakowie, pomnika niedźwiedzia Wojtka. Ten syryjski niedźwiedź brunatny, który został zaadoptowany przez żołnierzy z 2 Korpusu Polskiego dowodzonego przez gen. Andersa, brał udział w bitwie o Monte Cassino.
Polska ambasada zauważyła również ogólnoświatowy zryw użytkowników sieci z okazji Narodowego Święta Niepodległości. Podczas kampanii #MyPolska umieszczano w internecie zdjęcia i filmy z obchodów 11 listopada na całym świecie.
Na liście w serwisie Buzz Feed znalazło się w sumie 11 pozycji. Wśród nich był m.in. filmik pokazujący, jak znany koszykarz Shaquille O’Neal poznaje smak pierogów, film _ Ida _, który podbił cały świat, akcja PLL LOT, który podczas okresu świątecznego umożliwiał pocałunek pod jemiołą na pokładzie swoich samolotów czy pierwsza po 93 latach *wygrana reprezentacji Polski *w piłce nożnej z drużyną Niemiec.
BuzzFeed.com/udm