Przekaz pieniężny uratuje cię na wakacjach!
Skończyły ci się pieniądze lub niedługo się skończą, a ty jesteś na urlopie, daleko od domu? Nie wiesz co zrobić w takiej sytuacji? Wystarczy jeden telefon do kogoś bliskiego i jeszcze tego samego dnia możesz mieć gotówkę na dalszy pobyt.
Jeżeli zdarzy ci się kiedykolwiek sytuacja, że zabraknie ci gotówki podczas wyjazdu – nie panikuj – przekaz pieniężny gwarantuje ci gotówkę od kilku do kilkunastu minut po jej nadaniu, bez względu na to, czy jesteś w Polsce czy za granicą.
Jak odebrać przekaz pieniężny?
To bardzo proste – można to zrobić w placówce agencyjnej lub pod wskazanym adresem. Jednak odbiór przekazu w domu (lub hotelu) jest możliwe tylko w Polsce, dzięki współpracy Western Union i Poczty Polskiej (usługi inPost)
.
Odbiór pod konkretnym adresem
Jeżeli decydujemy się podczas wakacji odebrać przekaz pieniężny w miejscu naszego pobytu, możemy o tym powiadomić nadawcę, wtedy on wpisze w formularzu nadania adres odbioru. Jednak jeżeli tego nie zrobi, nadal taka usługa jest możliwa.
Aby zamówić przekaz pieniężny pod wskazany adres należy:
• wykonać telefon pod numer infolinii do operatora pocztowego lub skontaktować się z nim za pomocą formularza na stronie www,
• mieć przygotowane dane, które przekazał nad nadawca – będące podstawą do odbioru przekazu (są to m.in. numer kontrolny MTCN, imię i nazwisko nadawcy i odbiorcy, kwotę przekazu oraz kraj nadania przekazu),
• podać dogodny dla nas termin i adres doręczenia przekazu.
Odbiór w punkcie
Przekaz pieniężny można odebrać także w konkretnym punkcie agencyjnym. To wygodne, jeżeli niedaleko miejscowości, w której wypoczywamy znajduje się placówka Western Union. Odbiór w punkcie agencyjnym to bardzo pomocne rozwiązanie dla tych, którzy są na wakacjach z granicą. Punkty agencyjne znajdują się w ponad 200 państwach świata, więc mało prawdopodobne, żeby nie było w naszej okolicy żadnej agencji.
Nawet znajdując się za granicą na przekaz pieniężny poczekamy tylko kilka minut. To chyba najważniejszy argument dla osób, którym zabrakło pieniędzy.
Tylko konkretna osoba może odebrać przekaz pieniężny
W ramach procedur bezpieczeństwa nadawca wpisuje dane konkretnej osoby, która może odebrać przekaz. Nie może to być jej mąż, syn, opiekunka. Jeżeli kurier nie zastanie w domu takiej osoby, to umówi się na inny termin lub pieniądze będą czekały na konkretnego odbiorcę w agencji. Osoba, która odbiera przekaz musi widnieć jako odbiorca – jej dane (m.in. imię, nazwisko, adres). Konieczne jest zabranie do placówki dowodu osobistego. Poza tym powinna znać konkretną kwotę przekazu i unikalny numer kontrolny, który otrzymuje nadawca po wysłaniu przekazu, i który musi przekazać tylko odbiorcy.
Źródło zdjęcia: DW labs Incorporated / Shutterstock.com