Trwa ładowanie...
12-07-2012 16:42

Rozpoczął się 8 Konkurs Fotograficzny National Geographic

Zgłoszenia w konkursie można nadsyłać do 30 września br. za pośrednictwem strony internetowej dedykowanej konkursowi: www.wkf.national-geographic.pl.

Rozpoczął się 8 Konkurs Fotograficzny National GeographicŹródło: National Geographic Polska
d3ighqw
d3ighqw

Zgłoszenia w konkursie można nadsyłać do 30 września br. za pośrednictwem strony internetowej dedykowanej konkursowi: www.wkf.national-geographic.pl.

– Jury konkursu do tej pory oceniło blisko 350 tysięcy zdjęć. Ta liczba robi wrażenie! Nasz konkursu to jedno z największych wydarzeń fotograficznych w tej części Europy. Jestem bardzo dumna, że trwa nieprzerwanie od 8 lat. – mówi Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna miesięcznika „National Geographic Polska” i członkini Jury. – Zachęcam wszystkich fanów fotografii do zgłaszania swoich prac. Naprawdę warto, bo mamy do rozdania nie tylko cenne nagrody, ale przede wszystkim publikujemy zwycięskie zdjęcia na łamach magazynu, a to, jak udowadniają przykłady z przeszłości, otwiera drzwi do prawdziwej kariery – dodaje Martyna Wojciechowska.

Uroczyste ogłoszenie wyników 8 edycji Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic nastąpi podczas Gali Finałowej, która odbędzie się 29 października br. Tego samego dnia, do rąk czytelników trafi listopadowe wydanie „National Geographic Polska”, na którego łamach zostaną opublikowane wszystkie nagrodzone fotografie. Zwycięskie zdjęcia zostaną również zamieszczone na stronie www.national-geographic.pl.

SPOSÓB NADSYŁANIA ZDJĘĆ

W tegorocznej edycji zdjęcia można nadsyłać w pięciu kategoriach: KRAJOBRAZ, LUDZIE, ZWIERZĘTA, FOTOREPORTAŻ oraz ŻYCIE NA 100% - nowej kategorii, której patronuje sponsor konkursu - firma PZU. Aby wziąć udział w konkursie należy zarejestrować się na stronie www.national-geographic.pl. Każdy uczestnik może przesłać do 5 fotografii w każdej kategorii tematycznej z wyjątkiem kategorii FOTOREPORTAŻ, w której można nadesłać minimum 3, a maksimum 6 zdjęć. Każde zdjęcie musi posiadać: tytuł, opis zdjęcia, miejsce jego zrobienia oraz rok, w którym zostało wykonane. Spośród nadesłanych zdjęć Jury konkursu przyzna: Grand Prix, a także 1 miejsce i 2 wyróżnienia w każdej z 5 kategorii tematycznych. Szczegółowe informacje o sposobie zgłaszania zdjęć znajdują się w regulaminie konkursu, który dostępny jest na stronie: http://wkf.national-geographic.pl/regulamin

d3ighqw

HARMONOGRAM KONKURSU

1 lipca – start konkursu, rozpoczęcie etapu nadsyłania zdjęć;
30 września – zakończenie etapu przyjmowania zdjęć;
29 października – Gala Finałowa oraz ogłoszenie wyników konkursu na łamach listopadowego wydania „National Geographic Polska”.

INFORMACJA O NAGRODACH

GRAND PRIX
Aarat Nikon D800 z obiektywem AF-S Nikkor 24-70 mm f/2,8G ED, projektor 3LCD do kina domowego ze stacją dokującą ipoda EPSON MG-850HD oraz profesjonalna drukarka fotograficzna Epson R3000.
PIERWSZE MIEJSCA
Aparat Nikon 1V1 z obiektywem 1 Nikkor VR 10-30 MM F/3,5-5,6 oraz drukarka fotograficzna EPSON L800.
WYRÓŻNIENIA
Aparat kompaktowy COOLPIX P7100 oraz drukarka fotograficzna EPSON P50.

Sponsorem konkursu i Patronem kategorii Życie na 100% jest firma PZU, zaś sponsorami nagród: EPSON i Nikon. Patroni medialni to National Geographic Channel, Radio Zet, Onet.pl, miesięcznik Foto i Empik. Partnerem technologicznym jest Visuality.

d3ighqw

JURY KONKURSU:

TOMASZ TOMASZEWSKI – Członek Związku Polskich Artystów Fotografików, agencji Visum Archiv w Hamburgu, Image Collection w Waszyngtonie oraz American Society of Magazine Photographers. Zajmuje się fotografią prasową, publikował swoje zdjęcia w najważniejszych pismach polskich i zagranicznych, m.in.: Stern, New York Times, Time, Fortune, Vogue, Die Zeit. Autor wystaw prezentowanych m.in. w: USA, Anglii, Izraelu, Japonii, Włoszech, Niemczech, Polsce i na Madagaskarze. Laureat polskich oraz międzynarodowych nagród fotograficznych. Od dwudziestu lat współpracuje z magazynem National Geographic, a od roku 1999 jest głównym konsultantem polskiej edycji.

PIOTR ANDREWS – Fotoreporter wojenny. Studiował fotografię na Uniwersytecie w Ottawie. Od 1990 r. pracuje dla Agencji Informacyjnej Reuters. Zaczynał jako fotograf kontraktowy w byłym Związku Radzieckim, następnie pracował w Afryce jako szef fotografów. Obecnie związany z warszawskim biurem Reutera. Autor licznych reportaży m.in. z wyborów w Afryce Południowej i na Haiti, z Sarajewa, z inwazji Rosji w Czeczenii, walk etnicznych w Nagornym Karabachu, konfliktu w Afganistanie, wojny w Zatoce Perskiej. W 1996 był nominowany do nagrody Pulitzera za zdjęcie masakry w Sarajewie.

*TOMASZ LAZAR *– fotograf niezależny, członek ZPAF, absolwent informatyki na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym. Od 2011 roku członek kolektywu fotograficznego Un-posed, związanego z fotografią uliczną. Jest laureatem konkursów fotograficznych w Polsce i za granicą w tym: Sony World Photography Award, International Photography Award, BZWBK Press Photo. Nominowany w kategorii „Deeper Perspective Photographer of the Year” w konkursie International Photography Award. Zdobywca II miejsca w konkursie World Press Photo 2012 w kategorii „People in the News”. Miłośnik kawy i dobrej muzyki. Czerpie przyjemność z przebywania z ludźmi i poświęca każdą możliwą chwilę fotografii. Obecnie ciągle w podróży.

d3ighqw

GRZEGORZ LEŚNIEWSKI – Przyrodnik z wykształcenia, fotograf z zamiłowania. Od kilkunastu lat za pomocą aparatu fotograficznego próbuje uchwycić piękno polskiej przyrody, jej bogatą i zróżnicowaną florę, a w szczególności dzikie zwierzęta w ich naturalnym środowisku. Autor cyklu diaporam zatytułowanych „Przez Puszcze i Bagna” stanowiących barwną opowieść o przyrodzie Polski. W 2005 roku odznaczony tytułem Fotografa Roku, przyznawanym przez Związek Polskich Fotografów Przyrody. Jako jedyny Polak został zaproszony do projektu Wild Wonders of Europe, ukazującego dziedzictwo przyrodnicze naszego kontynentu.

MARTYNA WOJCIECHOWSKA – dziennikarka i podróżniczka, redaktor naczelna magazynów National Geographic, Traveler oraz Kaleidoscope. Związana z telewizją TVN – prowadziła: „Automaniaka”, „Dzieciaki z klasą”, „Big Brothera”, „Misję Martyna”. Zrealizowała dwa cykle dokumentalne „Kobieta na krańcu świata”. Jako pierwsza kobieta z Europy Środkowo-Wschodniej ukończyła Rajd Paryż-Dakar. Pasjonuje ją nurkowanie techniczne oraz wspinaczka wysokogórska. W 2010 roku zdobyła Koronę Ziemi – jest drugą Polką, która wspięła się na najwyższe szczyty siedmiu kontynentów. Autorka książek „Przesunąć horyzont”, „Kobieta na krańcu świata” (2 części), „Etiopia. Ale Czat”, „Zapiski pod(różne)”.

WOJCIECH FRANUS – kierownik działu graficznego National Geographic Polska od sierpnia 2007 roku. Wcześniej pracował w "Gazecie Wyborczej", w agencji fotograficznej "East News" i w tygodniku "Polityka". Obecnie jest odpowiedzialny za kształt graficzny materiałów publikowanych przez National Geographic Polska. Zajmuje się również projektowaniem i opracowaniem graficznym książek podróżniczych. Z zamiłowania - specjalista od rewitalizacji fotografii historycznej. Dzięki jego staraniom powstały wystawy odnalezionych zdjęć Arkadego Fiedlera „Madagaskar 1937” oraz "Dywizjon 303". Autor najnowszej wystawy National Geographic „Świat w 3D”.

d3ighqw

*WIKTOR SOBOLEWSKI *– juror z ramienia firmy Nikon – z wykształcenia filolog klasyczny, ukończył studia na uniwersytecie Wrocławskim w 1996 r. Od 1997 r. zaangażowany we wprowadzanie pierwszych modeli aparatów cyfrowych na rynek Polski. Od kilkunastu lat pracuje dla marki NIKON. Jako specjalista od produktów zawodowych zajmował się na rynku polskim takimi modelami, jak Nikon D200, D3, D300, D700, D3X, D3S. W 2008 roku zaimplementował w Polsce program dla zawodowych fotografów Nikon Professional Services (NPS). Ostatnio ukończył studia podyplomowe z zakresu prawa własności intelektualnej i stworzył projekt www.fotoprawo.pl.

INFORMACJE O KONKURSIE

Pierwsza edycja Wielkiego Konkursu Fotograficznego wystartowała w 2005 r. i od razu uzyskała poparcie oraz uznanie Towarzystwa National Geographic w Waszyngtonie. Redakcja otrzymała za wydarzenie nagrodę uznania w kategorii Best New Produkt Launch Campaign. Zainspirowane polskim konkursem, Towarzystwo National Geographic organizuje od 2006 r. międzynarodowy konkurs fotograficzny, w którym może wziąć udział każda lokalna edycja magazynu.

W 2010 roku Wielki Konkurs Fotograficzny został ponownie nagrodzony przez Towarzystwo National Geographic wyróżnieniem Brand Promotion Consumer Focus Award – uznano go za najskuteczniejszy sposób na budowanie świadomości marki wśród czytelników. Konkurs znalazł się również na liście „Top 10 sposobów marketingowych na zatrzymanie konsumenta” opublikowanej przez miesięcznik Press.

d3ighqw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ighqw