Ruciane-Nida - regaty eliminacyjne 7 Cudów Mazur
2 sierpnia, w ośrodku PTTK w Rucianem-Nidzie zakończono ostatnie regaty eliminacyjne z cyklu Żeglarskiego Grand Prix o Puchar 7 Cudów Mazur. Wiadomo już, że do finału w Rynie zakwalifikowało się 8 załóg. Gościem honorowym imprezy był Maciej „Świstak” Marczewski, żeglarz pływający na co dzień największym, polskim jachtem regatowym – Energa (klasa Imoca).
2 sierpnia, w ośrodku PTTK w Rucianem-Nidzie zakończono ostatnie regaty eliminacyjne z cyklu Żeglarskiego Grand Prix o Puchar 7 Cudów Mazur. Wiadomo już, że do finału w Rynie zakwalifikowało się 8 załóg. Rywalizacja żeglarska na jeziorze, atrakcje strefy kibica i piękna pogoda, po raz kolejny przyciągnęły bardzo dużą liczbę odwiedzających. Gościem honorowym imprezy był Maciej „Świstak” Marczewski, żeglarz pływający na co dzień największym, polskim jachtem regatowym – Energa (klasa Imoca).
Podobnie, jak tydzień temu w Mikołajkach, sobotnia pogoda okazała się idealna dla żeglarzy. Silny wiatr sprawił, że rywalizacja na jeziorze Nidzkim ponownie była zacięta. Słońce, operujące przez cały dzień na bezchmurnym niebie dodatkowo polepszało humory żeglarzy i odwiedzających. Pierwsze miejsce w regatach zajął jacht „Racemaker” z załogą Pawła Ejsmonta. Miejsca kolejne przypadły jachtom „Babooshka” i „Misja”, a za ich sterami zasiedli Jacek Daszkiewicz oraz Wojciech Chodkowski. Na starcie stawiło się 18 załóg.
Jak zwykle, pasjonaci żeglarstwa oraz turyści mieli możliwość skorzystania z atrakcji znajdujących się w Strefie Kibica. Tym razem dominowały atrakcje wodne. Najnowszy jacht Partnera Strategicznego kampanii, stoczni Delphia Yachts został osobiście przetestowany przez burmistrza Rucianego-Nidy oraz zapalonego żeglarza, Zbigniewa Opalacha. W teście towarzyszyli mu, zastępca Zdzisław Stecka oraz Maciej „Świstak” Marczewski. Sprawdzian najnowszej Delphii 33mc wypadł bardzo pozytywnie. Jacht został określony mianem jednostki „luksusowej i dzielnej”.
Podczas imprezy, w ręce przedstawicieli kampanii 7 Cudów Mazur, przekazana została Mazurska Wstęga akcji Wpłyń Na Czyste Mazury. Ponad 25-metrowy pas błękitnego materiału, przez ostatnie trzy tygodnie podróżował po jeziorach na jachcie flagowym akcji. Celem rejsu było nakłonienie żeglarzy i turystów mazurskich do zbudowania poczucia wspólnej odpowiedzialności za środowisko miejsca, w którym wypoczywają. Wstęga pokryta jest podpisami osób, którym bliska jest taka filozofia. Kampania 7 Cudów Mazur zadba o to, aby zbieranie podpisów kontynuowane było po zakończeniu rejsu.
W rejs z Rucianego-Nidy wyruszyła zwycięska załoga konkursu graficznego „Legendy 7 Cudów Mazur”. W załodze znaleźli się: Rafał Blecharz – zwycięzca oraz Michał, Marcin, Mateusz i Paweł, czyli osoby, które zwycięzca mógł zabrać na wyprawę. Rejs na luksusowej Delphii 33mc poprowadzony zostanie przez sternika Wojtka. Załoga w trakcie rejsu ma odwiedzić między innymi największe miasta na szlaku Wielkich Jezior. Zwycięska drużyna pochodzi z Krakowa i jeszcze nigdy do tej pory nie była na Mazurach, ani nie żeglowała. Ich relacje śledzić można na fanpage’u Facebook kampanii.
Impreza zorganizowana została w ramach Dni Rucianego Nidy. Regaty finałowe i impreza zakończenia odbędą się 23 sierpnia w Rynie.
_ *7 Cudów Mazur *to wspólna inicjatywa samorządów Giżycka, Mikołajek, Mrągowa, Rucianego-Nidy, Rynu oraz Węgorzewa. Jest kontynuacją głośnej kampanii Mazury Cud Natury, dzięki której region Wielkich Jezior Mazurskich w plebiscycie New7Wonders znalazł się wśród 14 najpiękniejszych miejsc na ziemi i 5 w Europie. Aby nie zmarnować nabudowanego wówczas kapitału, miasta postanowiły współpracować, w celu dalszej promocji regionu. Pierwsza edycja akcji odbyła się w 2013 roku. W ramach kampanii od czerwca do września 2014 r, w miastach partnerskich zorganizowany zostanie cykl regat o Żeglarskie Grand Prix Mazur. Sportowej rywalizacji żeglarzy towarzyszyć będą liczne atrakcje na lądzie. W specjalnych strefach kibica odbędą się koncerty, pokazy i konkursy ukazujące różnorodne możliwości aktywnego spędzania czasu na Mazurach. Sponsorem Głównym kampanii jest firma Energa, zaś Partnerem Strategicznym Delphia Yachts. _