Ryn ugościł finalistów kampanii „7 Cudów Mazur”

Wraz z sobotnią imprezą finałową w Rynie, dobiegł końca wakacyjny cykl eventów promujących największe miasta na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. Imprezy towarzyszyły regatom „Żeglarskiego Grand Prix o Puchar 7 Cudów Mazur” przez ostatnie dwa miesiące. W ich trakcie, goście spotkali się z gwiazdami sportów wodnych, odwiedzili pełne atrakcji strefy kibica, słuchali koncertów oraz poznawali alternatywne formy spędzania wolnego czasu na Mazurach. Finałową imprezę zakończyła uroczysta biesiada rycerska na zamku w Rynie.

Ryn ugościł finalistów kampanii „7 Cudów Mazur”
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

25.08.2014 | aktual.: 26.08.2014 08:34

Oprócz promocji regionu, kampania _ 7 Cudów Mazur _ ma na celu zaprezentowanie alternatywnych form spędzania wolnego czasu w Krainie Wielkich Jezior. Podczas kolejnych imprez w Węgorzewie, Giżycku, Mrągowie, Mikołajkach, Rucianem-Nidzie i Rynie zorganizowano w tym celu regatowe Strefy Kibica. Zaprezentowano w nich między innymi oryginalne sprzęty sportowe: terenowe deskorolki z napędem elektrycznym, katamaran z napędem słonecznym, czy też paddling, czyli wioślarstwo na deskach surfingowych. Nie zabrakło również najnowszych jachtów (Delphia 33mc i Phila 900), z pokładu których, podczas darmowych rejsów, wszyscy chętni obserwowali zmagania jednostek ścigających się na jeziorach. Jednym z celów kampanii jest edukowanie turystów, w zakresie dbałości o czystość mazurskiego środowiska. Dlatego też, w strefach znalazły się namioty fundacji ekologicznych oraz budzący entuzjazm dzieci i rodziców Energobus, programu „Planeta Energii”. W 18 tonowym autokarze, stanowiącym mobilne centrum naukowe, można było
zgłębić wiedzę na temat energii odnawialnej oraz odkryć tajniki związane z prądem i przewodnictwem.

„Planując tegoroczną edycję kampanii wiedzieliśmy, że czasy kiedy Mazury wystarczyło promować obrazkiem żagla, jeziora i lasu, już dawno minęły. Potrzeba czegoś nowego i świeżego. Stąd pomysł, prezentowania regionu w oparciu o niestandardowe aktywności, jak chociażby paddling. Ważnym czynnikiem jest też budowanie poczucia współodpowiedzialności ekologicznej wśród turystów. Im więcej osób pojawia się na Mazurach, tym bardziej wzrasta ilość zagrożeń dla środowiska. Turyści zdają sobie z tego oczywiście sprawę, lecz często popełniają błędy wynikające ze zwykłej niewiedzy. Dlatego edukacja w tym zakresie jest bardzo ważna, zwłaszcza wśród najmłodszych” – podkreśla burmistrz Węgorzewa, Krzysztof Piwowarczyk.

W promocję kampanii zaangażowało się wielu znanych sportowców wodnych. Odwiedzali oni strefy, udzielali profesjonalnego komentarza regatowego, a także opowiadali o swoich pierwszych sportowych krokach, które często stawiali właśnie na Mazurach. Wśród gwiazd znaleźli się między innymi: najlepszy polski żeglarz oceaniczny Zbigniew „Gutek” Gutkowski *oraz wielokrotny mistrz Polski, *Maciej „Świstak” Marczewski, czyli załoga najszybszego jachtu regatowego na Bałtyku, - Energi. Gościem imprezy inauguracyjnej w Węgorzewie był olimpijczyk żeglarskiej klasy Finn, Piotr Kula, a Giżycko odwiedził Dominik Życki, olimpijczyk w klasie Star i wielokrotny mistrz Europy. Nie zabrakło też reprezentanta świata windsurfingowego. Przemysław Miarczyński, brązowy medalista olimpijski w klasie RS:X pełnił rolę gościa honorowego w Mikołajkach. Finałową imprezę w Rynie swoją obecnością zaszczycił Aleksander Doba, człowiek, który jako jedyny na świecie przepłynął kajakiem Ocean Atlantycki. Półtora-godzinnej
opowieści kajakarza, z zainteresowaniem wysłuchało około stu osób.

W regatach finałowych Żeglarskiego Grand Prix o Puchar 7 Cudów Mazur zwyciężyła załoga Dariusza Bałdygi, z Emilem Bałdygą i Kamilem Cesarskim na pokładzie. Miejsce drugie wywalczył Aleksander Fereniec wraz z Kamilem Rutkowskim i Marcinem Rutkowskim, a lokata trzecia przypadła załodze Jacka Daszkiewicza, z Grzegorzem Laszkiem oraz Pawłem Smolińskim na pokładzie. Cztery biegi finałowe rozegrano w sprzyjających warunkach żeglarskich, przy umiarkowanie silnym wietrze oraz bezchmurnym niebie. Nie obyło się bez zgłoszenia protestów, które szybko rozstrzygnięte zostały przez komisję sędziowską. Oprócz nagród i pucharów, wśród wszystkich finalistów rozlosowano specjalnie przygotowane vouchery na pobyt w mazurskich kurortach turystycznych oraz voucher ufundowany przez Partnera Strategicznego kampanii, stocznię Delphia Yachts.

Jednym z założeń kampanii, jest przedstawianie każdego z miast w świetle jego największych atrakcji oraz zwracanie uwagi na elementy wyróżniające je na tle partnerów. Dlatego też, finał w Rynie posiadał rycerską oprawę, która w doskonały sposób podkreśliła średniowieczne korzenie tego miasta. Po całodziennych wydarzeniach w ryńskiej Ekomarinie, goście udali się na zamek, gdzie odbyła się uroczysta biesiada. Wzięli w niej udział burmistrzowie miast, partnerzy kampanii oraz wszystkie osoby zaangażowane w jej powodzenie.

„Cieszę się, że to właśnie w Rynie zakończyliśmy cykl wakacyjnych imprez kampanii „7 Cudów Mazur”. Samorządy regionu postanowiły wspólnie promować obszar Wielkich Jezior Mazurskich okazując atrakcje i potencjał swoich miast oraz ich otoczenia. Powstała nowoczesna infrastruktura turystyczna jest dobrze przygotowana do przyjęcia turysty-żeglarza, a także turysty z lądu. Nasze wspólne działania mają przyczynić się do rozwoju gospodarczego naszych gmin oraz przedstawiać coraz bardziej ciekawe oferty turystyczne dla naszych gości. Kolejna edycja kampanii 7 Cudów Mazur (tym razem bardzo udana) jest bardzo dobrym przykładem współpracy okolicznych samorządów dla rozwoju lokalnego społeczeństw” – podsumowuje burmistrz Rynu, Józef Karpiński.


_ 7 Cudów Mazur to wspólna inicjatywa samorządów Giżycka, Mikołajek, Mrągowa, Rucianego-Nidy, Rynu oraz Węgorzewa. Jest kontynuacją głośnej kampanii Mazury Cud Natury, dzięki której region Wielkich Jezior Mazurskich w plebiscycie New7Wonders znalazł się wśród 14 najpiękniejszych miejsc na ziemi i 5 w Europie. Aby nie zmarnować nabudowanego wówczas kapitału, miasta postanowiły współpracować, w celu dalszej promocji regionu. Pierwsza edycja akcji odbyła się w 2013 roku. W ramach kampanii w lipcu i sierpniu 2014 r, w miastach partnerskich organizowany jest cykl regat o Żeglarskie Grand Prix Mazur. Sportowej rywalizacji żeglarzy towarzyszą liczne atrakcje na lądzie. W specjalnych strefach kibica odbywają się koncerty, pokazy i konkursy ukazujące różnorodne możliwości aktywnego spędzania czasu na Mazurach. Sponsorem Głównym kampanii jest firma Energa, zaś Partnerem Strategicznym stocznia Delphia Yachts. _

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Zobacz także
Komentarze (0)