Tunel z Wrocławia do Pragi. Afera na budowie

Według drogowców prace przy budowie dwóch tuneli na ostatnim brakującym odcinku drogi ekspresowej S3 zostały ukończone w 97 proc. Trasa pozwoli znacznie szybciej dotrzeć turystom z Wrocławia do Czech, w tym do Pragi. Otwarcie planowane jest na początku wakacji, ale... jest problem. W Czechach wciąż nie może ruszyć budowa przedłużenia S3. I na razie nic nie wskazuje na to, by inwestycja przyspieszyła.

Budowa tunelu na odcinku drogi ekspresowej S3, prowadzącym do Czech
Budowa tunelu na odcinku drogi ekspresowej S3, prowadzącym do Czech
Źródło zdjęć: © TuWroclaw.com

17.05.2024 | aktual.: 17.05.2024 14:03

Ostatni powstający fragment S3 na Dolnym Śląsku to droga z Bolkowa do Kamiennej Góry. Już kilka lat temu otwarto fragment między A4 a Bolkowem, a przed kilkoma miesiącami - między Kamienną Górą a Lubawką. Dzięki tej trasie z Wrocławia do czeskiej granicy dotrzemy, korzystając tylko z autostrady i drogi ekspresowej (najpierw A4, potem S3). Otwarcie ostatniego odcinka planowane jest na przełom czerwca i lipca.

Czesi nawet nie zaczęli

Kłopoty zaczną się później, bo Czesi swojego odcinka trasy nawet nie zaczęli jeszcze budować - nie był dla nich priorytetem. Chodzi o 21 km drogi, która połączy polską S3 z istniejącą już ekspresówką do Pragi.

Inwestycja miała ruszyć wiosną. Przetarg na budowę czeskiej trasy D11, czyli przedłużenia S3, wygrała polska firma Budimex. Ale w ostatniej chwili Czesi chcą wykluczyć ją z konkursu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Zamiast koparek do akcji przystąpili teraz prawnicy" - piszą czeskie media. Urzędnicy uznali, że Polacy nie mają wystarczających referencji na budowę tuneli dłuższych niż 100 m, a takie planowane były u naszych południowych sąsiadów.

Polska firma nie odpuści

Budimex zamierza się odwoływać. "Podtrzymujemy złożoną ofertę. Złożymy zatem apelację i wierzymy, że ostatecznie rozstrzygnie się ona na naszą korzyść" - cytuje polską spółkę portal tn.cz.

Źródło artykułu:TuWroclaw.com
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (190)