Trwa ładowanie...
10-06-2014 10:52

Turysta jest zawsze pod opieką biura podroży

Turysta jest zawsze po opieką biura podroży. Tak wiceszef Polskiej Izby Turystyki komentuje wczorajsze wydarzenia na warszawskim lotnisku Chopina. Turyści, którzy mieli wylecieć na Kretę wiele godzin oczekiwali na lotnisku. Powiedziano im o opóźnieniu spowodowanym usterką samolotu, a ostatecznie wylot nastąpił po niemal dobie oczekiwania.

Turysta jest zawsze pod opieką biura podrożyŹródło: Patryk Kosmider - Fotolia.com
d1scbjh
d1scbjh

Turysta jest zawsze pod opieką biura podroży. Tak wiceszef Polskiej Izby Turystyki komentuje wczorajsze wydarzenia na warszawskim lotnisku Chopina. Turyści, którzy mieli wylecieć na Kretę wiele godzin oczekiwali na lotnisku. Powiedziano im o opóźnieniu spowodowanym usterką samolotu, a ostatecznie wylot nastąpił po niemal dobie oczekiwania.

Tomasz Rosset przypomina, że turyści podpisują umowę z biurem, a nie przewoźnikiem. Dlatego reklamacje należy kierować do touroperatora. Rosset podkreśla, że to właśnie biuro powinno udzielać informacji na temat problemów z wylotem czy zakwaterowaniem w hotelu. Klient będzie się też rozliczał z biurem za ewentualne niedociągnięcia.

Turyści skarżyli się, że przez jakiś czas musieli koczować na lotnisku. Dopiero po kilku godzinach zakwaterowano ich w hotelu. Zdaniem Tomasza Rosseta trudno w takiej sytuacji od razu winić organizatora wyjazdu. Jeśli dochodzi do usterki samolotu, trudno przewidzieć, kiedy zostanie wyeliminowana. Dlatego przez jakiś czas pasażerowie powinni być w pobliżu wyjścia, by szybko i sprawie wejść na pokład maszyny.

Zdaniem Rosseta, pechowi turyści będą mogli żądać rekompensaty od biura podróży za skrócenie wczasów, natomiast biuro ma prawo żądać odszkodowania od przewoźnika za dodatkowe koszty.

d1scbjh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1scbjh

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj