Wymuszali od turystów po 100 euro za jedno zdjęcie. Teraz mają problem

Nawet 100 euro za zdjęcie z przebierańcem w stroju rzymskiego żołnierza na tle Koloseum. Tyle wielu turystów w Rzymie musiało zapłacić, bo gdy odmawiali, byli siłą zabierani do pobliskiego bankomatu, by wypłacić gotówkę. Proceder powtarza się od lat. Włoski sąd właśnie skazał dwóch przestępców, którzy wyłudzali w ten sposób pieniądze.

Turyści musieli płacić nawet po 100 euro za jedno zdjęcie
Turyści musieli płacić nawet po 100 euro za jedno zdjęcie
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
oprac. IR

04.11.2023 | aktual.: 17.01.2024 15:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Oszuści są wszędzie, a w turystycznych miastach trzeba na nich uważać na każdym kroku. Przekonało się o tym wielu turystów w Rzymie, których zmuszono do zapłaty 100 euro za zdjęcie pod Koloseum.

Zaczynało się niewinnie

"Pamiątkowe zdjęcie - koszmar" - tak o przykrej przygodzie w Wiecznym Mieście pisze dziennik "La Repubblica".

Jak opisuje włoska gazeta, wszystko zaczynało się niewinnie. Mężczyźni w strojach centurionów przechadzali się wokół Koloseum i zachęcali turystów, by zrobili sobie z nimi zdjęcie. Następnie żądali za to pieniędzy - czasem kilkudziesięciu, a czasem nawet stu euro. W przypadku odmowy stawali się agresywni i grozili turystom. Gdy ci tłumaczyli się, że nie mają gotówki, to byli eskortowani do bankomatu, by wypłacić pieniądze.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Koszmar" - komentują internauci pod artykułem włoskiej gazety.

Ogromny problem w Rzymie

Od lat w rejonie amfiteatru Flawiuszów dochodzi do podobnych wymuszeń. Ofiarami przestępców padają zwłaszcza zagraniczni turyści.

Turyści pod Koloseum są naciągani
Turyści pod Koloseum są naciągani© Adobe Stock

Niedawno podczas jednej z policyjnych operacji pod Koloseum zatrzymano dwóch sprawców. Stołeczny sąd skazał ich właśnie na cztery lata pozbawienia wolności.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (117)
Zobacz także