Helsinki na szczycie świata
Co powiecie na relaks w saunie lub popływanie w basenie z widokiem na pas startowy? Może wolelibyście relaksujący masaż przed lotem do Hong Kongu? Zaznanie tych, i wielu innych, przyjemności będzie możliwe w nowym terminalu portu lotniczego Helsinki-Vantaa
Jukka Hienonen, Prezes i Dyrektor Zarządzający Finnair oraz Samuli Haapasalo, Dyrektor Zarządzający Finavia, odwiedzili Warszawę 6 kwietnia, by podzielić się swoimi refleksjami na temat obecnej kondycji lotnictwa cywilnego w dobie kryzysu oraz by przedstawić strategię rozwoju obu firm na najbliższe lata.
Port lotniczy Helsinki-Vantaa w przeciągu ostatnich lat wyrósł na czołowy port Europy Północnej, obsługujący loty międzykontynentalnych trasach. Liczba pasażerów latających przez Helsinki w ciągu ostatnich lat zwiększyła się zdecydowanie. W 2008 r. port lotniczy przyjął 2,2 mln pasażerów tranzytowych, z czego 1,4 mln obrało za swój cel podróży Azję. Natomiast liczba pasażerów na trasie Warszawa – Helsinki po raz pierwszy przekroczyła 100 tys. i zwiększyła się o 40% w stosunku do 2007 r.
_ „Jednym z najważniejszych powodów dla których pasażerowie wybierają nasz port lotniczy to fakt, że przez Helsinki wiedzie najkrótsza droga lotnicza z Europy do Azji. Oferujemy również wysoki komfort pasażerom tranzytowym” _, mówi Samuli Haapsalo. _ „Loty tranzytowe przez Helsinki staną się jeszcze przyjemniejsze dzięki planowanemu w tym roku otwarciu nowego terminala wyposażonego w luksusowy business lounge, salony spa oraz sauny.” _
Od lat Port Lotniczy Helsinki-Vantaa zajmuje czołowe miejsca w rankingu najlepszych lotnisk nie tylko w Europie, ale także na całym świecie (IATA). _ „W porównaniu z konkurencją, Helsinki oferują najszybsze połączenia pomiędzy Europą a Azją. Nasz port lotniczy jest doskonale wyposażony i przyjazny dla pasażerów. Kameralna atmosfera oraz niewielkie odległości pomiędzy stanowiskami odlotów umożliwiają bardzo szybki i dogodny tranzyt\" _, dodaje Haapasalo.
_ “Koncepcja via.Helsinki to również korzyść dla środowiska naturalnego” , uzupełnia Jukka Hienonen. _ „Flota nowoczesnych samolotów należąca do Finnair zużywa do 20% paliwa mniej w porównaniu z maszynami starszego typu, a nasi pasażerowie zawsze podróżują we właściwym kierunku lecąc z Europy do Azji przez Helsinki.” _ dodaje Hienonen. „Dodam również, że port lotniczy w Helsinkach dysponuje większą ilością pasów startowych, niż na przykład londyńskie lotnisko Heathrow. To redukuje czas oczekiwania na start i lądowania samolotów, co również ma wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin.” _
via.helsinki jest wspólną inicjatywą Finnair i Finavia. Port Lotniczy Helsinki-Vantaa konsekwentnie buduje swój pozycję najlepszego punktu tranzytowego w podróżach pomiędzy Europą i Azją.