Najdroższe metro świata
Dubaj to królestwo wszystkiego co największe i najdroższe. W tym mieście nawet metro musi zachwycać. To najsłynniejsze arabskie miasto może pochwalić się najdłuższym w pełni zautomatyzowanym systemem kolei na świecie.
Najdroższe metro świata
Dubaj to królestwo wszystkiego co największe i najdroższe. W tym mieście nawet metro musi zachwycać. To najsłynniejsze arabskie miasto może pochwalić pierwszą linią metra na Półwyspie Arabskim. Jest to również najdłuższy w pełni zautomatyzowany systemem kolei na świecie.
Najdroższe metro świata
Wart 4,2 miliardów USD projekt metra w Dubaju został ukończony zgodnie z planem pomimo globalnego kryzysu.
Fistulatofobia
Ci, którzy cierpią na ten lęk i wybierają się na urlop do dużej metropolii, takiej jak np.: Londyn, Paryż czy Nowy Jork nie mają lekko. Najlepszą formą poruszania się po tak dużych miastach jest oczywiście metro, jednak nie dla osób cierpiących na fistulatofobię - to paniczny lęk przed poruszaniem się właśnie takim transportem publicznym.
Najdroższe metro świata
Wnętrza stacji różnią się zastosowanymi wzorami: ziemi, wody, ognia oraz powietrza. Efekty kolorystyczne we wzorach to odpowiednio: brązowy, biało-niebieski, pomarańczowo-czerwony i zielony.
Najdroższe metro świata
Pociągi oraz stacje są klimatyzowane dzięki zastosowaniu systemu opartego na instalacji automatycznie otwieranych drzwi na krawędzi peronu.
Najdroższe metro świata
Metro w Dubaju ma przewozić 1,2 miliona pasażerów dziennie, 27 000 pasażerów na godzinę dla każdej linii i 355 milionów pasażerów rocznie.
Najdroższe metro świata
Wyszkoleni opiekunowie będą towarzyszyli pasażerom w podróży na wypadek awarii czy sytuacji krytycznych.
Najdroższe metro świata
Jednym z problemów dla nowego systemu będzie jak komfortowo i niezawodnie zapewnić dojazd pasażerom do ostatecznego celu ich przeznaczenia, jeżeli nie byłby on stacją. Stwarza to pytanie czy wystarczy autobusów i taksówek.
Najdroższe metro świata
Autobusy oraz szlaki wodne zostały tak dostosowane, aby dostarczyć pasażerów do obszarów pozbawionych przystanków. Wybudowano trzy ułatwienia typu parkuj i jedź (bezpośredni dostęp do środków komunikacji miejskiej z parkingów).
Najdroższe metro świata
Oficjalnie prace nad budową metra rozpoczęto 21 marca 2006 roku. Jak widać budowa linii metra nie musi trwać 25 lat – tak jak to było w przypadku Warszawy.