Nasz skarb - Szlak Piastowski
Szlak Piastowski, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek turystycznych w Polsce, może stać jednym z kół zamachowych gospodarki turystycznej województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego.
Szlak Piastowski, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek turystycznych w Polsce, może stać jednym z kół zamachowych gospodarki turystycznej województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego.
Marszałek Piotr Całbecki i marszałek województwa wielkopolskiego Piotr Woźniak podpisali 4 września list intencyjny w sprawie wspólnych działań na rzecz lepszego wykorzystania jego potencjału. To formalizacja trwającej już od ponad roku współpracy regionów, przez które przebiega ta historyczna trasa tematyczna. Wcześniej marszałkowie powołali radę programowo-naukową, której dorobkiem są propozycja uporządkowania, zgodnie z europejskimi trendami w tej dziedzinie, przestrzeni szlaku i przeprowadzenie audytu turystycznego, będące punktem wyjścia do stworzenia spójnego i konkurencyjnego produktu turystycznego.
– Chcemy zabezpieczyć markę szlaku, chroniąc nasz interes gospodarczy, oraz zdynamizować związaną z nim ofertę. Uprzedzając możliwe kontrowersje pragnę podkreślić, że marka Szlak Piastowski jest otwarta dla wszystkich którzy zechcą z niej skorzystać. Dotyczy to zarówno obiektów które znalazły się na liście przygotowanej przez radę programowo-naukową, jak i ofert turystycznych niezwiązanych ściśle z tematyką szlaku. To co określamy jako przestrzeń szlaku połączy zarówno związane z Piastami obiekty wyznaczające szlak, jak i ofertę uzupełniającą, na którą złożą się inne obiekty historyczne i kulturalne, gastronomia, a także na przykład propozycje rozrywkowe – wyjaśnia marszałek Piotr Całbecki.
Zasadniczym celem podpisanego listu intencyjnego jest rozwój i popularyzacja marki w powiązaniu z pielęgnowaniem związanego ze szlakiem dziedzictwa kulturowego. Zależy nam na możliwości wykorzystania w tym celu środków pomocowych Unii Europejskiej w ramach nowej perspektywy finansowej 2014-2020 oraz na budowaniu w oparciu o szlak biznesu turystycznego.