Kłopoty narodowego przewoźnika
Linie lotnicze "Air India" - narodowy przewoźnik indyjski, w dalszym ciągu przeżywają poważne kłopoty mimo zakończenia przed kilkoma dniami dziesięcioodniowego strajku pilotów. Wbrew zapowiedziom o normalizacji sytuacji linie były w stanie wznowić jedynie 70% regularnych połączeń krajowych.
Linie lotnicze "Air India" - narodowy przewoźnik indyjski, w dalszym ciągu przeżywają poważne kłopoty mimo zakończenia przed kilkoma dniami dziesięcioodniowego strajku pilotów. Wbrew zapowiedziom o normalizacji sytuacji linie były w stanie wznowić jedynie 70% regularnych połączeń krajowych.
Powodem kłopotów "Air Indii" jest między innymi utrata zaufania do tego przewoźnika wśród indyjskich podróżnych. Skarżą się oni bowiem, iż w wyniku strajku ponieśli duże straty, a po wznowieniu operacji linie - nie mogąc opanować chaosu wywołanego strajkiem - odwołują rejsy i zmieniają godziny odlotów nie informując o tym pasażerów wystarczająco wcześniej.
Himanshu Singh - przedstawiciel jednej z wielkich indyjskich agencji rozprowadzających bilety lotnicze podkreśla: "Nawet w okresie, gdy wszystko było w porządku, wskaźnik wykorzystania miejsc w samolotach Air Indii był znacząco niższy niż u większości innych przewoźników. Musi zostać zbudowane zaufanie do jakości usług. To jest to, co może ściągnąć z powrotem klientów do Air Indii".
W ramach odbudowy zaufania "Air India" proponuje pasażerom atrakcyjne ceny promocyjne na liniach krajowych. Eksperci zastanawiają się jednak, jak te promocje wpłyną na kondycję finansową firmy, którą przed bankructwem ratują od lat ogromne dotacje i pożyczki z budżetu państwa.
Informacyjna Agencja Radiowa, Krzysztof Renik, New Delhi/em/