MiastaWarszawa promuje się Chopinem

Warszawa promuje się Chopinem

Targi International Travel Borse w Berlinie, które odbyły się w dniach 11-15.03.2009 - jedna z najważniejszych imprez targowych dla specjalistów branży turystycznej w Europie, były kolejną okazją do promowania Warszawy.

20.03.2009 | aktual.: 09.05.2013 14:20

Organizatorami polskiego stoiska narodowego była Polska Organizacja Turystyczna przy współpracy z POIT w Berlinie. Polska prezentowała się, podobnie jak w poprzednich latach, w pawilonie 15, goszcząc wszystkie regiony i największe miasta Polski. Warszawa, jak co roku, zaprezentowała swoją ofertę turystyczną i kulturalną, w tym zapowiedź Roku Chopinowskiego 2010.

Aranżacja stoiska Warszawy, nawiązująca do Roku Chopinowskiego 2012 oraz najważniejszych wydarzeń muzycznych odbywających się każdego roku w Stolicy, zachęcała do zapytań przede wszystkim o ofertę miejską i kulturową oraz bardzo popularne ostatnio city breaks. Uzupełnieniem były materiały promujące Warszawę oraz najbardziej znane muzea i atrakcje turystyczne Warszawy, warszawskie hotele i restauracje, a także cieszące się dużym powodzeniem audio guidy Warszawa Chopina, przygotowane przez Biuro Promocji Miasta, promujące nową trasę turystyczną planowaną na Rok Chopinowski. W związku z przypadającą w roku 2010 – 200.rocznica urodzin Chopina, oprócz materiałów promocyjnych dotyczących osoby kompozytora, dostępne były najnowsze, unikalne wykonania utworów Fryderyka Chopina przygotowane przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina.

Aranżacja stoiska przygotowanego przez Biuro Promocji Miasta, nawiązująca do Roku Chopinowskiego 2010 oraz największych wydarzeń muzycznych odbywających się każdego roku w Stolicy wzbudziła duże zainteresowanie nie tylko mediów, ale też zagranicznych turoperatorów, w tym z takich krajów jak Japonia czy Chiny. Program koncertów zaplanowanych w Warszawie z okazji Roku Chopinowskiego z udziałem gwiazd z całego świata, zainteresował organizatorów wyjazdów kulturalnych, w tym przede wszystkim muzycznych, oraz turoperatorów specjalizujących się w turystyce miejskiej i kulturowej. Dopełnieniem warszawskiej oferty przygotowanej przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina była konkretna oferta warszawskich biur podróży proponująca zwiedzanie Warszawy szlakiem Chopina, często wykraczająca na Mazowsze.

Po raz kolejny na targach Warszawa wzbudzała duże zainteresowanie ludzi młodych planujących wypad na weekend, popularne ostatnio city breaks lub wakacje. Poza wydarzeniami kulturalnymi, clubbingiem, zakupami sporym zainteresowaniem cieszyła się turystyka aktywna oraz \"zielona\" stolica, w tym to , co dzieje się wokół Wisły, tras rowerowych I innych “aktywnych” atrakcji – komentuje Barbara Tekieli, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki.

Stoisko Warszawy cieszyło się dużym zainteresowaniem o czym w dużym stopniu zdecydowała dobra lokalizacja. Znakomitą większość odwiedzających stanowili Niemcy oraz mieszkańcy innych krajów UE. Dużą grupą zainteresowanych Warszawą byli też Polacy - mieszkający w Niemczech lub krajach ościennych, często przedstawiciele branży turystycznej, zainteresowani ofertą Warszawy. Ekspozycja Warszawy była chętnie odwiedzane przez osoby, które planują krótkie, weekendowe, wypady do różnych miast europejskich oraz wakacje (preferowane formy podróżowania samochodem z przyczepą kempingową). Ta ostatnia forma, wydaje się być coraz bardziej popularna zwłaszcza wśród turystów niemieckich. W czasie dni branżowych stoisko odwiedzali głównie przedstawiciele branży turystycznej z całego świata, poszukujący informacji o najważniejszych wydarzeniach planowanych w Roku Chopinowskim 2010, ogólnych informacji o Warszawie, bazie noclegowej, dostępności komunikacyjnej, wydarzeniach kulturalnych, w tym wielkich wydarzeniach muzycznych i
kulturalnych, możliwości współpracy z biurami podróży organizującymi przyjazdy do Polski, w tym do Warszawy.

Ze statystyk DZT wynika, że Niemcy chętnie odwiedzają Polskę, a większość z nich zamierza ponownie odwiedzić Warszawę. Zgodnie z wynikami ubiegłorocznych badań Ipsos największą grupę turystów zagranicznych (3,3 mln zagranicznych turystów odwiedziło w roku 2008 Warszawę) stanowią turyści z Niemiec.

_ Opr. SBT _

Berlinwarszawaniemcy
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)