Czy LOT oszalał?
10 tys. zł za podróż samolotem do Nowego Jorku?! Czy LOT oszalał? - Nie. Ponieważ jako pierwsi w Europie zaoferujemy podróże do Ameryki Północnej i Chin najnowszym Boeingiem założę się, że będą tacy, którzy kupią bilet żeby się przelecieć najlepszym samolotem na świecie - mówi Michał Piróg, prezes PLL LOT.
10 tys. zł za podróż samolotem do Nowego Jorku?! Czy LOT oszalał? - Nie. Ponieważ jako pierwsi w Europie zaoferujemy podróże do Ameryki Północnej i Chin najnowszym Boeingiem założę się, że będą tacy, którzy kupią bilet żeby się przelecieć najlepszym samolotem na świecie - mówi Michał Piróg, prezes PLL LOT.
Co to znaczy luksusowy lot?
Kilkadziesiąt kanałów filmowych, muzycznych oraz newsowych na ekranie własnego telewizora. Posiłek z menu a'la carte, komfortowy fotel rozkładany do poziomu płaskiego łóżka. Drinki nielimitowane.
Opieka najmilszych z najmilszych stewardes - oto, co Polskie Linie Lotnicze LOT zaoferują klientom w luksusowej klasie biznes na dalekodystansowych rejsach, w które wyruszy nowy samolot Dreamliner.
Cena?
Co najmniej 10 tys. zł, ale bilet kupowany w ostatniej chwili może być jeszcze droższy. Zarezerwować bilety na loty polskim Dreamlinerem można od piątku 14 września.
LOT przedstawił właśnie planowane daty pierwszych rejsów dalekodystansowych wykonywanych przez Dreamlinera. W pierwszą podróż za Atlantyk samolot uda się 16 stycznia 2013 roku do Chicago. Następny rejs będzie do Toronto 1 lutego 2013 roku. 3 lutego pasażerowie polecą Dreamlinerem do Nowego Jorku, a Pekin powita Boeinga 787 w barwach LOT-u miesiąc później – 3 marca 2013 roku.
Cena biletu w klasie ekonomicznej Dreamlinera (w obie strony) na trasach do Nowego Jorku, Chicago i Toronto zaczyna się od 1999 zł, zaś do Pekinu od 2299 zł. Koszt biletu w klasie Premium tzw. Premium Club, która jest nową propozycją dla pasażerów LOT-u, będzie kształtować się już od 3999 zł na połączeniach do Stanów Zjednoczonych i Kanady oraz 4499 zł na trasie do Pekinu.
Boeingi *to jedne z największych samolotów pasażerskich. 787 jest najszybciej sprzedającym się samolotem w historii lotnictwa pasażerskiego. *Boeing 787 jest znacznie lżejszy od podobnych maszyn, bo w sporej części jest skonstruowany z włókna węglowego. Według producenta, ma spalać o 20 procent paliwa mniej niż konkurenci i emitować mniej dwutlenku węgla. Większa oszczędność paliwa sprawia, że Dreamliner będzie mógł latać bez śródlądowania na większe odległości niż samoloty podobnej wielkości, jak jego poprzednik, Boeing 767. Mniejsze zużycie paliwa ma także znaczenie dla środowiska.
Pierwszy seryjny egzemplarz powędrował do japońskich linii All Nippon Airways. 26 października 2011 roku odbył inauguracyjny rejs z Tokio do Hongkongu. Dreamlinery mogą zabrać na pokład od 210 do 330 pasażerów. Ich maksymalny zasięg to 15,5 tysiąca kilometrów.
pw/if
Więcej na Wprost.pl
Sprawdź najlepsze oferty: www.wycieczki.wp.pl