To nas irytuje w podróżach samolotem
Użytkownicy Skyscanner wskazali ukryte opłaty jako najbardziej denerwujący aspekt podróżowania samolotami. Ukryte opłaty za takie rzeczy jak: bagaż podręczny, płacenie kartą oraz opłaty paliwowe otrzymały w ankiecie 24% głosów.
Użytkownicy Skyscanner wskazali ukryte opłaty jako najbardziej denerwujący aspekt podróżowania samolotami. Ukryte opłaty za takie rzeczy jak: bagaż podręczny, płacenie kartą oraz opłaty paliwowe otrzymały w ankiecie 24% głosów.
Zaraz za nimi z 23% głosów znalazło się stanie w kolejce do odprawy, następnie brak wystarczającej przestrzeni w miejscu do siedzenia (15%), irytujący współpasażerowie (11%), konieczność wczesnego przybycia na odprawę (8%), niemiła i marna obsługa klienta (6%), siedzenie w samolocie na pasie startowym i czekanie na start lub zejście z pokładu (4%), jazda autobusem do i z samolotu (4%), czekanie na bagaż przy innym taśmociągu (4%)
Użytkownicy Skyscanner podawali również inne przykłady rzeczy, których nie lubią w podróżowaniu samolotami, takich jak okropne jedzenie na lotnisku, restrykcyjne przepisy dotyczące przewożenia różnych rzeczy w bagażu, skrupulatnie przestrzegane na brytyjskich lotniskach, przepis o 100ml objętości dla płynów oraz, że latanie nie daje tak naprawdę poczucia skali podróży.
Rob Innes, szef marketingu Skyscanner, tak skomentował wyniki ankiety: _ „To wyjątkowo denerwujące, kiedy znajdujesz rewelacyjną ofertę biletu lotniczego, a okazuje się, że ostateczna cena biletu jest znacznie wyższa, kiedy dodano wszystkie ukryte opłaty. Przejrzysty system podawania wszystkich cen przysporzyłby liniom lotniczym więcej klientów, ponadto pozwoliłby pasażerom uniknąć odczucia, że są oszukani, kiedy lądują na stronie do płacenia. Dobrą wiadomością jest, że nadal można znaleźć korzystną cenę czytając tekst drobnym druczkiem oraz dowiadując się jak uniknąć dodatkowych opłat.” _