Trwa ładowanie...
15-01-2016 10:49

Turystyczne plany ministerstwa - fundusz gwarancyjny i promocja Polski

System zabezpieczenia dla podróżujących i promocja Polski. To główne plany Ministerstwa Sportu i Turystyki na 2016 rok jeśli chodzi o branżę turystyczną.

Turystyczne plany ministerstwa - fundusz gwarancyjny i promocja PolskiŹródło: De Visu - Shutterstock
d4l8u61
d4l8u61

System zabezpieczeń biur podróży i promocja Polski - to główne plany Ministerstwa Sportu i Turystyki na 2016 rok jeśli chodzi o branżę turystyczną. Minister Witold Bańka mówi o wprowadzeniu drugiego filaru na wypadek niewypłacalności upadającego biura podróży, wsparciu rozwoju turystyki krajowej oraz ujednoliceniu systemu identyfikacji wizualnej Polski.

Wprowadzenie nowego Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego prowadzonego przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ma wzmocnić system zabezpieczeń finansowych biur podróży. Co to oznacza w praktyce? Wprowadzenie II filaru zabezpieczeń finansowych na wypadek niewypłacalności biur podróży ograniczy do minimum sytuacje, w których organizator nie jest w stanie ściągną swoich klientów z zagranicy.

Witold Bańka chce się skupić na rozwoju turystyki krajowej. W tym celu planowane są dwie akcje, które mają promować Polskę, również wśród Polaków. Jednym z pomysłów jest akcja "Polska za pół ceny". Resort chce zachęcać samorządy i podmioty gospodarcze, aby we wrześniowe weekendy lub przez cały miesiąc, obniżyły o połowę ceny usług turystycznych. W dziewiątym miesiącu roku obchodzony jest Światowy Dzień Turystyki. Planowana jest także akcja "Wypoczywaj w kraju", która ma zachęcić rodaków do spędzania urlopu nad Wisłą. Jej celem celem będzie pokazanie bogactwa oferty turystycznej, jako alternatywy do urlopów zagranicznych.

Do promowania Polski wśród zagranicznych turystów resort chce wykorzystać Światowe Dni Młodzieży w w Krakowie, które odbędą się w dniach 26 - 31 lipca 2016 roku. Ma na nie przyjechać ok. 2 mln pielgrzymów z całego świata. Promowanie marki Polska i polskich produktów turystycznych ma się również odbywać podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej we Francji EURO2016. Za pośrednictwem Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Paryżu zrealizowana zostanie prezentacja naszego kraju na przestrzeni pt. „AGORA”. Każdy z krajów, którego reprezentacja narodowa będzie brała udział w mistrzostawach, będzie miał jeden dzień, aby przedstawić swój kraj - w formie koncertu, animacji, projekcji, pokazu kulinarnego, itp. Organizatorzy przewidują, że w okresie trwania Mistrzostw Europy miejsce to odwiedzi ponad 2,5 miliona osób.

Minister Bańka podkreślił także konieczność podjęcia rozmów w sprawie ujednolicenia systemu identyfikacji wizualnej Polski. Efektem tego działania będzie spójna koncepcja wizerunku kraju, kreowana przez różne podmioty i organizacje, w tym również właściwe resorty rządowe.

MSiT/IAR/udm

d4l8u61
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4l8u61