Trwa ładowanie...
02-07-2012 15:30

Co jest grane w Gdańsku?

Tabliczki z czerwonymi kodami QR w Gdańsku to pomysł Gdańskiej Organizacji Turystycznej, która wychodząc naprzeciw łatwemu, bezpłatnemu i innowacyjnymi zwiedzaniu miasta podwoiła ich ilość, umieszczając łącznie 100 tabliczek na gdańskich obiektach.

Co jest grane w Gdańsku?Źródło: Gdańska Organizacja Turystyczna
d1l29ib
d1l29ib

Tabliczki z czerwonymi kodami QR w Gdańsku to pomysł Gdańskiej Organizacji Turystycznej, która wychodząc naprzeciw łatwemu, bezpłatnemu i innowacyjnymi zwiedzaniu miasta podwoiła ich ilość, umieszczając łącznie 100 tabliczek na gdańskich obiektach.

Każdy, kto zeskanuje poprzez urządzenie mobilne kod, może odsłuchać audycję o obiekcie, przy którym się znajduje. Każdy kod QR to inna audycja dźwiękowa, w której lektor w jednym z 3 języków (polskim, angielskim, niemieckim) opowiada ciekawą historię, ubarwioną efektownymi dźwiękami i odgłosami. W wyobraźni można przenieść się nawet kilkaset lat wstecz! Wśród 100 obiektów, znajdują się zarówno miejsca w Gdańsku opisywane we wszystkich przewodnikach, które skupiają tłumy turystów, ale także te mniej znane, a również wyjątkowe, takie jak Wzgórze Pachołek czy Rezerwat Przyrody Ptasi Raj.

Tabliczki z kodami QR to część projektu gdansk4u MOBILE – bezpłatnej aplikacji na urządzenia mobilne, dostępnej na trzech najpopularniejszych systemach operacyjnych: IOS, Android oraz Windows Phone. Szeroka funkcjonalność aplikacji (kalendarz wydarzeń, pomysły na weekend i na dziś, opisy atrakcji, zabytków, baza miejsc noclegowych, mapa wyznaczająca trasę do konkretnego miejsca, zdjęcia, praktyczne informacje dla turystów) pomaga turyście, pełniąc rolę przewodnika miejskiego, informatora turystycznej, a także organizatora czasu wolnego, dzięki czemu zwiedzanie Gdańska staje jest nie tylko łatwiejsze, ale i efektywniejsze.

„Kody QR dla jednych są już czymś oczywistym, dla innych stanowią technologiczną nowość. Jednak rekordowe sprzedaże urządzeń mobilnych wskazują, że wkrótce potencjał kodów QR będzie coraz bardziej wykorzystywany w marketingu i promocji miejsc. Ponieważ w turystyce stawiamy na nowe technologie – dlatego stworzyliśmy aplikację mobilną gdansk4u MOBILE. Turyści - ale także mieszkańcy - mogą mieć dostęp do informacji turystycznej przez całą dobę, a nie tylko w określonych godzinach pracy punktów „i”, co okazało się dużym udogodnieniem” – mówi Anna Bartoszewicz – Pajka, Wiceprezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

d1l29ib
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1l29ib