Przykazanie nr 5. Nie bój się last minute
Last minute jest pełnowartościową ofertą, czyli kupując wycieczkę tańszą o nawet kilkadziesiąt procent, mamy prawo do wszelkich świadczeń i standardu z oferty pierwotnej. Jeśli nie jesteś zadowolony z wycieczki typu last minute masz prawo do jej reklamacji tak, jak każdej innej.
Biura podróży sprzedają zwykle wycieczki w ofercie last minute z kliku powodów:
- zostało zaledwie kilka ostatnich miejsc;
- biuro zarezerwowało zbyt wiele miejsc w hotelu i nie udało mu się sprzedać wszystkich po standardowej cenie;
- zainteresowanie klientów wycieczkami nieoczekiwanie spadło z różnych powodów (np. recesja w gospodarce), a biuro chcąc zmniejszyć straty spowodowane brakiem sprzedaży w ogóle, woli odzyskać chociaż część poniesionych kosztów i sprzedaje wycieczki po zaniżonych cenach, często ze stratą dla siebie.