Nord Cup wystartował - pierwsze wyścigi za nami!
Pierwszy dzień VIII edycji regat NordCUP już za nami. Wiejący od samego rana silny wiatr zapowiadał sporo mocji na wodzie - nie zawiedliśmy się.
Walka na trasie w klasach była zacięta, lecz zdecydowanie fair. Świadczy o tym fakt, iż po zakończeniu wyścigów do Komisji Sędziowskiej wpłynęły tylko 2 protesty. Wieczorem wszyscy uczestnicy wraz kibicami zasiedli do wspólnego grillowania, gdzie opowieściom z trasy, żartom i życzliwym docinkom nie było końca. Prognoza na jutro ponownie zapowiada silne i zmienne wiatry, zatem możemy oczekiwać interesujących wyścigów Dziś na wodzie ścigały się klasy Skippi 650, Delphia 24, Hornet, Hobie 16, Finn oraz Omega Standard i Omega Sport.
W klasie Delphia 24 prowadzenie zmieniało się jak w kalejdoskopie – walka była niezwykle wyrównana. Po pierwszym dniu, na obecnym etapie rozgrywek, trudno jeszcze wytypować, kto będzie liderem.
W klasie Omega wyklarowała się czołówka. Rywalizacja była niezwykle zacięta, a odległości między łódkami naprawdę niewielkie. Podobnie jak w klasie Finn, zawodnicy pływają blisko siebie i zaciekle walczą o jak najlepsze pozycje.
Michał Korneszczuk, współorganizator regat powiedział: „Dzień uważam za bardzo udany. Na wszystkich trasach widać było zaciętą walkę, a załogi wkładały bardzo dużo wysiłku, aby pokazać się od jak najlepszej strony.”
Marek Kloska, Prezes klasy Skippi 650, tak z kolei skomentował dzisiejszy dzień:
„W naszej klasie po pierwszym dniu regat prowadzi Jarek Wróbel, który bardzo dobrze żegluje. Dziś na wodzie panowały bardzo fajne warunki: wietrznie, optymalne dla naszej klasy, czyli szybko i do przodu. Na początku jak w raju, wiało 10-12 węzłów, wiatr padł dopiero na koniec wyścigu, ale dosłownie na sam koniec”. Klasa Skippi 650 ściga się w tym roku w regatach NordCUP po raz pierwszy. „Zawsze chciałem startować w NordCUP - dodaje Marek Kloska – słyszałem o tej imprezie naprawdę dużo dobrego, jednak termin regat NordCUP pokrywał się rok w rok z naszymi Mistrzostwami Europy. W tym roku szczęśliwie Mistrzostwa Europy odbędą się w Warnemünde, tydzień po NordCUP.
*Skippi 650 *jest to jacht regatowy, zaprojektowany przez Jerzego Pieśniewskiego. Na bazie tej łódki powstała monotypowa klasa regatowa Skippi 650. Odpowiada nie tylko oczekiwaniom żeglarzy zafascynowanych szybkością i regatami, ale również spełnia podstawowe wymagania do turystyki. Warto podkreślić sukces, jaki odniosła ta konstrukcja, nie tylko w Polsce, ale i za granicą. W samych Niemczech jest aż 75 takich łódek. Tym samym Skippi 650 to jedyna polska klasa o charakterze międzynarodowym.
Dane Techniczne:
Długość całkowita: 6,50 m
Długość linii wodnej: 6,10 m
Szerokość całkowita: 2,48 m
Szerokość linii wodnej: 1,78 m
Zanurzenie: 0,25 - 1,50 m
Waga: ok. 700 kg
Wysokość w kabinie: 1,35 m
Wysokość od linii wodnej: 10,30 m
Powierzchnia żagli (grot + fok): 27 m²
Powierzchnia genakera: 35 m²
Silnik przyczepny: max. 5 KM
Cena wersji podstawowej bez żagli: 39 900 zł dla członków stowarzyszenia
Więcej na temat klasy można dowiedzieć się na stronie Stowarzyszenia Skippi 650 – pod adresem www.skippi.ant.pl oraz na stronie stoczni www.skippi-yachts.pl
Pierwsza edycja NordCUP *odbyła się w 2006 roku w Jastarni i wystartowało w niej 17 jachtów. W 2012 roku w NordCUPie wystartowało już ponad 700 uczestników na przeszło 300 jednostkach! Regaty NordCUP są także częścią zlotu żeglarskiego *Baltic Sail Gdańsk, którego celem jest integracja środowisk żeglarskich i propagowanie marynistycznego dziedzictwa Gdańska.
*Regaty NordCup *rozgrywają się w niezwykle malowniczym miejscu, na wodach wokół Górek Zachodnich i w jednej z najnowocześniejszych marin w Polsce - Galion AZS Marina. Wszystkich serdecznie zapraszamy do Gdańska w dniach 29.6-7.7.2013 roku.
Więcej informacji na www.nordcup.pl