Nowy tunel Gottharda przebity
15 października został oficjalnie przebity ostatni fragment nowego tunelu kolejowego Gottharda. Ekipy wiercące z dwóch stron, spotkały się w okolicach szwajcarskiej wioski Sedrun.
15 października został oficjalnie przebity ostatni fragment nowego tunelu kolejowego Gottharda. Ekipy wiercące z dwóch stron, spotkały się w okolicach szwajcarskiej wioski Sedrun.
Jest to najdłuższy tunel kolejowy na świecie. Jego dł ugość to 57 km. Przebija on Alpy, łącząc szwajcarskie Erstfeld na północy i włoskie Bodio na południu.
Nowy tunel kolejowy, którego budowę rozpoczęto w 2003 roku, będzie otwarty dla ruchu kolejowego prawdopodobnie w 2017 roku. Dzięki niemu przejazd z Zurychu do Mediolanu skróci się o godzinę i wyniesie 2 godz. 40 min.
Przebicie tunelu było okazją do świętowania, w programie znalaz się między innymi spektakl z optycznymi instalacjami. Na placu budowy zgromadziło się 200 gości, a 3500 pracowników związanych z budową oglądało wydarzenie na telebimach w miejscach strategicznych budowy.