Polska - rekordowe wyniki hoteli

Polska staje się coraz bardziej atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych turystów, ale z roku na rok coraz większy odsetek gości stanowią krajowi turyści. Przyciąga ich przede wszystkim dobra infrastruktura. Hotele w Polsce osiągnęły w tym sezonie rekordowe wyniki, zarówno duże międzynarodowe sieci, jak i indywidualne obiekty – informuje Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.

Polska - rekordowe wyniki hoteli
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com | Patryk Kośmider

08.09.2016 | aktual.: 22.11.2016 09:58

Polska staje się coraz bardziej atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych turystów, ale z roku na rok coraz większy odsetek gości stanowią krajowi turyści. Przyciąga ich przede wszystkim dobra infrastruktura. Hotele w Polsce osiągnęły w tym sezonie rekordowe wyniki, zarówno duże międzynarodowe sieci, jak i indywidualne obiekty – informuje Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.

– W większości hoteli w Polsce szczyt sezonu przypada w okresie letnim. W tym roku mieliśmy rewelacyjne wyniki praktycznie we wszystkich obiektach, nie tylko w dużych międzynarodowych sieciach, lecz także w wielu indywidualnych – mówi Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Największe obłożenie notowały hotele w miejscowościach nadmorskich. W Gdańsku czy Sopocie przekraczało ono 90 proc., było większe niż np. w Barcelonie, Rzymie czy Paryżu. Eksperci uważają, że Polsce sprzyja sytuacja geopolityczna. Turyści chcą wypoczywać bezpiecznie, a do listy odradzanych kierunków zagranicznych co jakiś czas dołączają kolejne kraje. Dlatego polskie destynacje turystyczne w tym roku przeżywają prawdziwe oblężenie. – Polska jest coraz atrakcyjniejszym punktem na mapie nie tylko Europy, lecz także świata. Zmieniają się cele turystyczne i Polska jest postrzegana w tej chwili jako kraj bezpieczny, dobrze rozwinięty, z dobrą infrastrukturą, dobrymi hotelami i obsługą, która komunikuje się w obcych językach. To wszystko sprawia, że nasze obiekty stają się coraz bardziej atrakcyjne i notujemy coraz wyższe frekwencje – tłumaczy Węgłowski.

Polska weszła do pierwszej trzydziestki wartości marek turystycznych na świecie. W ciągu 2–3 lat zanotowaliśmy wzrost o blisko 20 miejsc w rankingu. Z danych Christie&Co wynika, że w ciągu dziewięciu lat, w okresie 2006–2015, krajowa baza noclegowa zwiększyła się o 79 proc., a liczba korzystających z niej turystów o 86 proc. Na koniec ubiegłego roku działało w Polsce ponad 2,3 tys. hoteli. Większość z nich to obiekty trzygwiazdkowe.
– Branża hotelowa jest bardzo mocno związana ze wzrostem PKB. Im wyższy wzrost, tym lepiej się rozwija. Obecnie ok. 60–70 proc. naszych klientów to goście krajowi. Pobudziliśmy ruch turystyczny m.in. dzięki rozwojowi infrastruktury czy lepszemu zagospodarowaniu atrakcyjnej oferty miast. To wszystko napędza ruch turystyczny, hotelowy i coraz więcej osób decyduje się na otwieranie hoteli indywidualnych – podkreśla prezes IGHP.

Liczba zagranicznych turystów w Polsce w 2015 roku przekroczyła 16,7 mln. Prezes Węgłowski podkreśla, że teraz największym wyzwaniem dla hotelarzy jest wykorzystanie nowych technologii, które pozwolą na jak najlepsze poznanie preferencji gości. Przyszłością jest np. rejestracja klientów i ich obsługa za pomocą urządzeń mobilnych. Jak wskazuje raport „Hotel Sales & Marketing Trends 2016”, przygotowany przez ekspertów z firmy Profitroom we współpracy z firmą Deloitte, 70 proc. gości hotelowych oczekuje spersonalizowanej obsługi. – Taka baza danych, która gromadzi się w urządzeniach mobilnych, jest potrzebna hotelarzom, żeby przewidywać preferencje i potrzeby gości, zanim przyjadą do hotelu. Dzięki temu pobyt w nim dostarcza wielu pozytywnych wrażeń, a informacja o tym, że hotel daje poczucie komfortu, rozchodzi się do jak największej liczby przyszłych gości – wskazuje Ireneusz Węgłowski.
ir

Źródło artykułu:Newseria
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)