Ruszył "Weekend za pół ceny". Skorzystaj ze zniżek w całej Polsce!
Rozpoczęła się czwarta, ogólnokrajowa akcja "Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny". W jej ramach można skorzystać z wybranych ofert turystycznych o 50 proc. taniej niż zwykle. W marcowej edycji bierze udział 661 hoteli, pensjonatów, muzeów czy restauracji.
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
Hotele, pensjonaty, muzea i restauracje w całej Polsce przygotowały w weekend 9-11 marca specjalne zniżki. O akcji mówi się już od kilku miesięcy. Nic dziwnego – z każdą kolejna edycją cieszy się ona coraz większą popularnością. Obniżone ceny przygotowało tym razem 661 partnerów. Największa liczba – 100 – zgłosiła się z województwa małopolskiego. Na drugim miejscu uplasowało się woj. dolnośląskie z liczbą 72, a na trzecim pomorskie – 70 podmiotów oferujących usługi turystyczne z 50 proc. zniżką.
Turyści mogą wybierać spośród atrakcji z zakresu: usług noclegowych, zwiedzania, gastronomii, kultury i sztuki, sportu i rekreacji, agroturystyki oraz uzdrowisk, spa i wielu innych. Co zrobić, aby wziąć udział w wydarzeniu? Wystarczy sprawdzić listę partnerów. − Na stronie internetowej polskazobaczwiecej.pl można wyszukać oferty, bądź geograficznie, bądź tematycznie, poznać koszty dojazdu, noclegów oraz wyżywienia – mówi Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Warto odkryć potencjał turystyczny Polski
– "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny” ma zachęcić Polaków do aktywnego spędzania wolnego czasu i zwiedzania Polski, odkrywania jej turystycznego potencjału. Chcemy, aby korzystali z oferty turystycznej nie tylko w czasie wakacji czy ferii – komentuje Andrzejczyk. A dla mieszkańców miast to oczywiście okazja, by sporo zaoszczędzić i skorzystać z ciekawych atrakcji.
– Wydarzenie generuje pozytywne skutki zarówno dla turystów, którzy mają szansę zaplanować wypoczynek w korzystnej cenie, jak i dla branży, która może liczyć nie tylko na wpływy finansowe, ale także na możliwość dodatkowej promocji w tzw. sezonie niskim. Podczas ostatniej, jesiennej edycji turyści zaoszczędzili 8 mln zł, a drugie tyle otrzymała branża – zaznacza Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Dariusz Rogowski.
Zobacz też: Weekend za pół ceny. Realna obniżka czy chwyt marketingowy?
W ocenie ekspertów dużą wartością przedsięwzięcia jest sprzełamywanie stereotypowego myślenia na temat konkurencji. Występując wspólnie mogą zyskać więcej, aniżeli indywidualnie rywalizując o klientów. Większość przedsiębiorców mówi wprost, że widzi wymierną korzyść łączenia swojej oferty z innymi, należącymi do konkurencji. Dzięki temu można stworzyć pakiety zawierające uzupełniające się produkty turystyczne. POT chwali się, że ponad 80 proc. partnerów widzi spore korzyści z wzięcia udziału w akcji.
"Weekend z pół ceny" przyciągnie zagranicznych turystów?
Akcja to też szansa na promocję polskiej turystyki za granicą. Na razie sezonowe wydarzenie ma zasięg krajowy, ale to ma się zmienić. Kolejna, październikowa edycja (5-7.10), ma odbywać się według aktualnych zasad, jednak na wiosnę 2019 r. będzie promowana poza granicami Polski.
W projekcie realizowanym wspólnie przez Polską Organizację Turystyczną oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki wzięło udział w zeszłym roku ponad 190 tys. osób. Jednak organizatorzy mają nadzieję, że w z obu tegorocznych imprez skorzysta co najmniej 300 tys. turystów. Jest to możliwe chociażby dzięki coraz większej liczbie partnerów – w aktualnej edycji jest ich 661.
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.