Trwa ładowanie...
06-06-2014 12:44

Ryanair - nowy samolot w gdańskiej bazie

W piątek, 6 czerwca br., na płycie Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku odbyła się prezentacja nowego samolotu linii Ryanair, który od 28 października br. będzie stacjonował w nowopowstającej bazie tego taniego przewoźnika. Obecny w Gdańsku dyrektor linii Michael O'Leary zapewnił, że polski rynek jest dla niego ważny oraz zapowiedział dalsze poszerzanie i udoskonalanie oferty Ryanaira w naszym kraju.

Ryanair - nowy samolot w gdańskiej bazieŹródło: PAP/Maciej Kulczyński
dfvdyz0
dfvdyz0

W sezonie letnim 2014 z gdańskiego lotniska można dolecieć z irlandzkim przewoźnikiem do 13 europejskich miast, w tym 3 trasy krajowe do Warszawy-Modlina, Krakowa i Wrocławia. Według zapowiedzi, na sezon zimowy zostanie utrzymanych 10 z nich, w tym połączenie z Warszawą, które od października będzie obsługiwane dwa razy dziennie, rano i wieczorem (wyloty o 6:40 i 20:25). W ciągu tygodnia będzie można skorzystać z jednego z 47 lotów. Otwarcie nowej bazy daje też duże prawdopodobieństwo nowych kierunków wakacyjnych w sezonie letnim 2015 r.

Pracujący od 10 lat w Ryanair Juliusz Komorek, dyrektor ds. prawnych i regulacyjnych oraz członek zarządu, zapewnił podczas prezentacji na pokładzie gdańskiego Boeinga 737-800 o planach firmy dotyczących rozwoju tras krajowych w Polsce. W przeciągu 5 lat irlandzki przewoźnik chce zdominować rynek połączeń krajowych, wprowadzając nietypowe loty, takie jak między Szczecinem i Rzeszowem czy Krakowem. Głównym założeniem jest połączenie krańców Polski bezpośrednimi trasami z pominięciem przesiadki w Warszawie. Będzie to możliwe między innymi dzięki nowym samolotom, które zamówił Ryanair – do 2019 r. ma się pojawić 80 dodatkowych maszyn.

Od jesieni Ryanair będzie dysponował w Polsce 4 bazami (Gdańsk, Warszawa-Modlin, Kraków i Wrocław), w których będzie stacjonować 6 samolotów. Dzięki temu przewoźnik będzie obsługiwał 119 połączeń z naszego kraju, w tym 8 tras krajowych. Według prognoz umocni w 2014 r. pozycję lidera na polskim rynku lotniczym, pod względem liczby przewiezionych pasażerów (w 2013 r. było to ponad 6,6 mln osób).

Ostatnie pół roku to wzmożone działania Ryanaira w kierunku poprawy jakości usług. W grudniu 2013 r. umożliwiono zabieranie drugiego darmowego bagażu podręcznego i obniżono opłaty za karty pokładowe i bagaż rejestrowany, natomiast w lutym br. wprowadzono numerowane miejsca dla każdego (co poprawiło płynność wsiadania). Na bieżąco udoskonalana jest również strona internetowa i procedury rezerwacji (5 zamiast 15 kliknięć podczas transakcji), kilka dni temu została też udostępniona aplikacja na smartfony i tablety. Trwają również prace nad ofertą dla rodzin i firm.

Urszula Drukort Matiaszuk/at

dfvdyz0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dfvdyz0