Trwa ładowanie...
07-10-2009 10:34

Turysta lepiej chroniony

Biura podróży będą musiały posiadać zabezpieczenia finansowe w pełni pokrywające koszty powrotu turystów z zagranicy. Roszczenia turystów wypoczywających w kraju zabezpieczą rachunki powiernicze - czytamy w "Gazecie Prawnej".

Turysta lepiej chronionyŹródło: www.sxc.hu, fot: WP
d2hivgb
d2hivgb

Biura podróży będą musiały posiadać zabezpieczenia finansowe w pełni pokrywające koszty powrotu turystów zza granicy. Roszczenia turystów wypoczywających w kraju zabezpieczą rachunki powiernicze - czytamy w "Gazecie Prawnej".

W nowej ustawie pojawiło się kilka istotnych zmian, ale nowelizacja sama w sobie została bardzo okrojona. Zniknęły na przykład przepisy dotyczące zawierania umów przez Internet. Z projektu wykreślono także przepisy odnoszące się do kategoryzacji obiektów hotelarskich.

- Z tego co wiem, nowelizację uszczuplono na polecenie Rządowego Centrum Legislacji – mówi „Gazecie Prawnej” Stanisław Piśko, wiceprezes Polskiej Izby Turystyki.

100% zwrot

Główne i najistotniejsze zmiany w ustawie dotyczą systemu zabezpieczeń turystycznych. Biura turystyczne będą miały obowiązek pokrycia w pełnej wysokości kosztów powrotu klienta do kraju, w wypadku gdy organizator turystyki lub pośrednik turystyczny wbrew obowiązkowi nie zapewnia tego powrotu.

d2hivgb

– Obecnie zabezpieczenie w formie „umowy gwarancji” nie zapewnia klientom pełnej ochrony. Zdarzają się przypadki, iż klienci, którzy nie wyjechali na wycieczkę, nie otrzymują zwrotu całej wpłaconej kwoty, jaką wnieśli tytułem opłaty za imprezę – tłumaczy „Gazecie Prawnej” prof. Hanna Zawistowska z Katedry Turystyki SGH.

Krajowe biura turystyczne także czekają poważne zmiany, które są wymuszone przez prawo UE. Mianowicie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, każdy klient biura podróży będzie wpłacał pieniądze na tzw. rachunek powierniczy. Organizator wycieczki będzie mógł pobrać pieniądze z tego funduszu dopiero po zakończeniu wycieczki i prawidłowym wykonaniu umowy.

30 dni na reklamację

Zmiany zaszły także w regulacjach prawnych dotyczących składania reklamacji. Niezadowoleni turyści będą mogli złożyć reklamację w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia imprezy. Dotychczas termin ten nie był określony. Niektóre biura podróży korzystały z tej właśnie luki prawnej ograniczając czas na złożenie reklamacji do 48 godzin od powrotu do kraju.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

d2hivgb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2hivgb