Trwa ładowanie...
d484agm

Włochy - internet na żywo w Civitacampomarano

Skrzynka pocztowa z symbolem Gmaila, tradycyjna budka telefoniczna oklejona logiem WhatsApp'a czy tablica ogłoszeń na skwerze z nazwą: Facebook - całe małe miasteczko Civitacampomarano we włoskim regionie Molise wygląda, jakby rządził nim maniak serwisów internetowych.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Włochy - internet na żywo w Civitacampomarano
(Youtube/Fra Biancoshock)
d484agm

Skrzynka pocztowa z symbolem Gmaila, tradycyjna budka telefoniczna oklejona logiem WhatsApp'a czy tablica ogłoszeń na skwerze z nazwą: Facebook - całe włoskie miasteczko Civitacampomarano wygląda, jakby rządził nim maniak serwisów internetowych. To jednak działanie celowe, które ma przyciągnąć turystów do tego uroczego miejsca.

Bogata w zabytki miejscowość we włoskim regionie Molise, zamieszkana jest przez 400 osób, głównie starszych. W miejscu, gdzie kultywuje się tradycje ludowe, przeprowadzono wyjątkową metamorfozę. Jej autorem jest pochodzący z Mediolanu artysta znany jako Biancoshock. Specjalizuje się on w sztuce ulicznej (_ street art _).

Jemu i pięciu innym artystom, władze wyludniającego się miasteczka powierzyły zadanie zmiany jego wystroju. Wszystko po to, by zapomniane miejsce, leżące na uboczu uczęszczanych tras, uczynić atrakcją turystyczną. W tym celu zorganizowano tam festiwal _ street artu _, którego efekty będą jedyną w swym rodzaju formą promocji Civitacampomarano.

d484agm

Na ścianach starych domów pojawiły się nowoczesne murale. Historyczne centrum zostało natomiast zamienione w "internet w realu", jak mówi się o tym przedsięwzięciu. To realizacja projektu "Web 0.0", którego autorem jest Biancoshock. Jego założeniem jest pokazanie, jak przez dostęp do internetu zmieniło się zaspokajanie podstawowych potrzeb społecznych. Korzystanie z serwisów internetowych to de facto przeniesienie do wirtualnej rzeczywistości takich naturalnych dla człowieka zajęć jak rozmowa z sąsiadką, wysyłanie poczty, robienie zakupów czy szukanie informacji w encyklopedii. Z tą jedną różnicą, że w świecie internetu jesteśmy pozbawieni bezpośredniego kontaktu z drugą osobą.

Jak Biancoshock zrealizował swój pomysł? Budka telefoniczna została oklejona elementami kojarzonymi z aplikacją WhatsApp, czyli komunikatora. Na domu jednej z mieszkanek, nazywanej "ciocią Cesirą", zawieszono logo Wikipedii, sugerujące, że wie ona wszystko. Koło ławeczki, na której rozmawiają zazwyczaj starsze kobiety, ustawiony został znak z ćwierkającym ptaszkiem, symbol Twittera. Nad sklepem spożywczym zawieszono natomiast szyld: "eBay", nawiązując do największego internetowgo sklepu. Miejscową aptekę reklamuje znany program antywirusowy, Avast, a w salce telewizyjnej lokalnego baru stoją krzesła, które na oparciu mają logo YouTube.

Warto zauważyć, że Civitacampomarano to miejsce, gdzie smartfony działają z trudem, ze względu na bardzo słaby zasięg, a internet jest praktycznie nieznany.

udm/ir

d484agm

Podziel się opinią

Share
d484agm
d484agm