Trwa ładowanie...

Wyśmiały pasażera. Stewardesy mają teraz problem

Dyskryminujące zachowanie wobec jednego z pasażerów, stało się powodem zwolnienia trzech stewardes, pracujących w linii lotniczej Cathay Pacific Airlines. Kobiety wyśmiały turystę, przez jego językową pomyłkę.

Stewardesy poniosły konsekwencje swojego zachowania Stewardesy poniosły konsekwencje swojego zachowania Źródło: Getty Images, fot: © 2017 Bloomberg Finance LP
d3zf4rg
d3zf4rg

Cathay Pacific Airlines to jeden z czołowych przewoźników Hongkongu. Linia obsługuje loty pomiędzy 117 lotniskami, aż w 37 krajach. Wydawałoby się, że taki przewoźnik powinien dysponować dobrze wyszkoloną załogą, niestety trzy stewardesy pokazały swój brak profesjonalizmu i taktu.

Pasażer został poniżony

Mężczyzna, lecący 21 maja br. z portu Chengdu Tianfu w chińskiej prowincji Syczuan do Hongkongu, oskarżył załogę pokładową o dyskryminację. Turysta został wyśmiany przez nieznajomość języka angielskiego. Kiedy odezwał się do stewardesy, prosząc o koc, pomylił słowa. Zamiast użyć wyrazu "blanket" (koc), powiedział "carpet" (dywan).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Halo Polacy". Tak zmieniły się Chiny. "30 lat temu to był biedny kraj"

d3zf4rg

Inny z pasażerów nagrał moment, w którym słychać, jak osoba z obsługi odpowiedziała, że dywan jest na podłodze. Po chwili jedna ze stewardes dodała, że jeśli mężczyzna nie umie powiedzieć "blanket" (koc), nie może go dostać. W efekcie rozległ się zbiorowy śmiech. Po opublikowaniu nagrania w mediach społecznościowych zawrzało, a pod adresem linii lotniczej pojawiły się liczne słowa krytyki.

Stewardesy poniosły konsekwencje

Dwa dni po zaistniałej sytuacji linia oficjalnie przeprosiła pasażera. Z kolei 24 maja br. dyrektor generalny Ronald Lam Siu-por wygłosił publiczne przemówienie i wyjawił, że stewardesy zostały zwolnione. - Cathay Pacific będzie przestrzegać zasad tolerancji i nigdy nie będziemy tolerować takiego zachowania pracowników, które poważnie narusza nasze standardy i etykę firmy - powiedział dyrektor, cytowany przez China Travel Post.

Nietaktowne zachowanie stewardes postanowił jednak usprawiedliwić związek zawodowy Cathay Pacific. Koledzy i koleżanki z branży uważają, że załoga pokładowa musi pracować pod ogromną presją, co mogło przyczynić się do takiego postępowania. Ponadto zwracają uwagę na obniżenie wynagrodzeń, co wpływa na chęć do pracy i jej jakość.

d3zf4rg

Źródło: Twitter/China Travel Post

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3zf4rg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3zf4rg