Wyśmiały pasażera. Stewardesy mają teraz problem

Dyskryminujące zachowanie wobec jednego z pasażerów, stało się powodem zwolnienia trzech stewardes, pracujących w linii lotniczej Cathay Pacific Airlines. Kobiety wyśmiały turystę, przez jego językową pomyłkę.

Stewardesy poniosły konsekwencje swojego zachowania Stewardesy poniosły konsekwencje swojego zachowania
Źródło zdjęć: © Getty Images | © 2017 Bloomberg Finance LP
oprac.  NGU

Cathay Pacific Airlines to jeden z czołowych przewoźników Hongkongu. Linia obsługuje loty pomiędzy 117 lotniskami, aż w 37 krajach. Wydawałoby się, że taki przewoźnik powinien dysponować dobrze wyszkoloną załogą, niestety trzy stewardesy pokazały swój brak profesjonalizmu i taktu.

Pasażer został poniżony

Mężczyzna, lecący 21 maja br. z portu Chengdu Tianfu w chińskiej prowincji Syczuan do Hongkongu, oskarżył załogę pokładową o dyskryminację. Turysta został wyśmiany przez nieznajomość języka angielskiego. Kiedy odezwał się do stewardesy, prosząc o koc, pomylił słowa. Zamiast użyć wyrazu "blanket" (koc), powiedział "carpet" (dywan).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Halo Polacy". Tak zmieniły się Chiny. "30 lat temu to był biedny kraj"

Inny z pasażerów nagrał moment, w którym słychać, jak osoba z obsługi odpowiedziała, że dywan jest na podłodze. Po chwili jedna ze stewardes dodała, że jeśli mężczyzna nie umie powiedzieć "blanket" (koc), nie może go dostać. W efekcie rozległ się zbiorowy śmiech. Po opublikowaniu nagrania w mediach społecznościowych zawrzało, a pod adresem linii lotniczej pojawiły się liczne słowa krytyki.

Stewardesy poniosły konsekwencje

Dwa dni po zaistniałej sytuacji linia oficjalnie przeprosiła pasażera. Z kolei 24 maja br. dyrektor generalny Ronald Lam Siu-por wygłosił publiczne przemówienie i wyjawił, że stewardesy zostały zwolnione. - Cathay Pacific będzie przestrzegać zasad tolerancji i nigdy nie będziemy tolerować takiego zachowania pracowników, które poważnie narusza nasze standardy i etykę firmy - powiedział dyrektor, cytowany przez China Travel Post.

Nietaktowne zachowanie stewardes postanowił jednak usprawiedliwić związek zawodowy Cathay Pacific. Koledzy i koleżanki z branży uważają, że załoga pokładowa musi pracować pod ogromną presją, co mogło przyczynić się do takiego postępowania. Ponadto zwracają uwagę na obniżenie wynagrodzeń, co wpływa na chęć do pracy i jej jakość.

Źródło: Twitter/China Travel Post

Wybrane dla Ciebie
Gang okradał turystów. Największa w historii afera lotniskowa na Kanarach
Gang okradał turystów. Największa w historii afera lotniskowa na Kanarach
Kiedyś wysypisko śmieci. Dziś największy ogród na Bliskim Wschodzie
Kiedyś wysypisko śmieci. Dziś największy ogród na Bliskim Wschodzie
Zaczyna pracę, gdy większość z nas śpi. "Młodzi wolą iść do innej roboty"
Zaczyna pracę, gdy większość z nas śpi. "Młodzi wolą iść do innej roboty"
Zeszli pod wodę, by badać wrak, wyłowili misia. "Sprawa jest poważna"
Zeszli pod wodę, by badać wrak, wyłowili misia. "Sprawa jest poważna"
Trik stewardes na ból ucha w samolocie. Natychmiastowa ulga
Trik stewardes na ból ucha w samolocie. Natychmiastowa ulga
Aż takich tłumów się nie spodziewali. "Ludzi jest niewyobrażalna masa"
Aż takich tłumów się nie spodziewali. "Ludzi jest niewyobrażalna masa"
Pokazali zdjęcie z polskiego lasu. Fenomen przyrodniczy
Pokazali zdjęcie z polskiego lasu. Fenomen przyrodniczy
Na początku są marzenia. Po drugiej stronie trzy największe lęki przed podróżą
Na początku są marzenia. Po drugiej stronie trzy największe lęki przed podróżą
Coraz mniej bezpłatnych parkingów na Podhalu. "Mamy do czynienia z patologią"
Coraz mniej bezpłatnych parkingów na Podhalu. "Mamy do czynienia z patologią"
Okradali auta z wypożyczalni. W końcu wpadli
Okradali auta z wypożyczalni. W końcu wpadli
Oto najlepszy polski dworzec. Zdobył prestiżową nagrodę
Oto najlepszy polski dworzec. Zdobył prestiżową nagrodę
Europejska stolica z prestiżowym wyróżnieniem. Miasto zachwyca klimatem
Europejska stolica z prestiżowym wyróżnieniem. Miasto zachwyca klimatem