Wyśmiały pasażera. Stewardesy mają teraz problem
Dyskryminujące zachowanie wobec jednego z pasażerów, stało się powodem zwolnienia trzech stewardes, pracujących w linii lotniczej Cathay Pacific Airlines. Kobiety wyśmiały turystę, przez jego językową pomyłkę.
Cathay Pacific Airlines to jeden z czołowych przewoźników Hongkongu. Linia obsługuje loty pomiędzy 117 lotniskami, aż w 37 krajach. Wydawałoby się, że taki przewoźnik powinien dysponować dobrze wyszkoloną załogą, niestety trzy stewardesy pokazały swój brak profesjonalizmu i taktu.
Pasażer został poniżony
Mężczyzna, lecący 21 maja br. z portu Chengdu Tianfu w chińskiej prowincji Syczuan do Hongkongu, oskarżył załogę pokładową o dyskryminację. Turysta został wyśmiany przez nieznajomość języka angielskiego. Kiedy odezwał się do stewardesy, prosząc o koc, pomylił słowa. Zamiast użyć wyrazu "blanket" (koc), powiedział "carpet" (dywan).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sztuka podróżowania - DS7
Inny z pasażerów nagrał moment, w którym słychać, jak osoba z obsługi odpowiedziała, że dywan jest na podłodze. Po chwili jedna ze stewardes dodała, że jeśli mężczyzna nie umie powiedzieć "blanket" (koc), nie może go dostać. W efekcie rozległ się zbiorowy śmiech. Po opublikowaniu nagrania w mediach społecznościowych zawrzało, a pod adresem linii lotniczej pojawiły się liczne słowa krytyki.
Trwa ładowanie wpisu: twitter
Stewardesy poniosły konsekwencje
Dwa dni po zaistniałej sytuacji linia oficjalnie przeprosiła pasażera. Z kolei 24 maja br. dyrektor generalny Ronald Lam Siu-por wygłosił publiczne przemówienie i wyjawił, że stewardesy zostały zwolnione. - Cathay Pacific będzie przestrzegać zasad tolerancji i nigdy nie będziemy tolerować takiego zachowania pracowników, które poważnie narusza nasze standardy i etykę firmy - powiedział dyrektor, cytowany przez China Travel Post.
Nietaktowne zachowanie stewardes postanowił jednak usprawiedliwić związek zawodowy Cathay Pacific. Koledzy i koleżanki z branży uważają, że załoga pokładowa musi pracować pod ogromną presją, co mogło przyczynić się do takiego postępowania. Ponadto zwracają uwagę na obniżenie wynagrodzeń, co wpływa na chęć do pracy i jej jakość.
Źródło: Twitter/China Travel Post