Wyśmiały pasażera. Stewardesy mają teraz problem

Dyskryminujące zachowanie wobec jednego z pasażerów, stało się powodem zwolnienia trzech stewardes, pracujących w linii lotniczej Cathay Pacific Airlines. Kobiety wyśmiały turystę, przez jego językową pomyłkę.

Stewardesy poniosły konsekwencje swojego zachowania Stewardesy poniosły konsekwencje swojego zachowania
Źródło zdjęć: © Getty Images | © 2017 Bloomberg Finance LP
oprac.  NGU

Cathay Pacific Airlines to jeden z czołowych przewoźników Hongkongu. Linia obsługuje loty pomiędzy 117 lotniskami, aż w 37 krajach. Wydawałoby się, że taki przewoźnik powinien dysponować dobrze wyszkoloną załogą, niestety trzy stewardesy pokazały swój brak profesjonalizmu i taktu.

Pasażer został poniżony

Mężczyzna, lecący 21 maja br. z portu Chengdu Tianfu w chińskiej prowincji Syczuan do Hongkongu, oskarżył załogę pokładową o dyskryminację. Turysta został wyśmiany przez nieznajomość języka angielskiego. Kiedy odezwał się do stewardesy, prosząc o koc, pomylił słowa. Zamiast użyć wyrazu "blanket" (koc), powiedział "carpet" (dywan).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Halo Polacy". Tak zmieniły się Chiny. "30 lat temu to był biedny kraj"

Inny z pasażerów nagrał moment, w którym słychać, jak osoba z obsługi odpowiedziała, że dywan jest na podłodze. Po chwili jedna ze stewardes dodała, że jeśli mężczyzna nie umie powiedzieć "blanket" (koc), nie może go dostać. W efekcie rozległ się zbiorowy śmiech. Po opublikowaniu nagrania w mediach społecznościowych zawrzało, a pod adresem linii lotniczej pojawiły się liczne słowa krytyki.

Stewardesy poniosły konsekwencje

Dwa dni po zaistniałej sytuacji linia oficjalnie przeprosiła pasażera. Z kolei 24 maja br. dyrektor generalny Ronald Lam Siu-por wygłosił publiczne przemówienie i wyjawił, że stewardesy zostały zwolnione. - Cathay Pacific będzie przestrzegać zasad tolerancji i nigdy nie będziemy tolerować takiego zachowania pracowników, które poważnie narusza nasze standardy i etykę firmy - powiedział dyrektor, cytowany przez China Travel Post.

Nietaktowne zachowanie stewardes postanowił jednak usprawiedliwić związek zawodowy Cathay Pacific. Koledzy i koleżanki z branży uważają, że załoga pokładowa musi pracować pod ogromną presją, co mogło przyczynić się do takiego postępowania. Ponadto zwracają uwagę na obniżenie wynagrodzeń, co wpływa na chęć do pracy i jej jakość.

Źródło: Twitter/China Travel Post

Wybrane dla Ciebie

Przyciąga miliony turystów. Zyski większe niż ze złota
Przyciąga miliony turystów. Zyski większe niż ze złota
Lepiej uważać. Za parawan na plaży grozi nawet 5 tys. zł kary
Lepiej uważać. Za parawan na plaży grozi nawet 5 tys. zł kary
Afera w Nicei. Trwa spór o wycieczkowce
Afera w Nicei. Trwa spór o wycieczkowce
Różowe cudo natury, które właśnie kwitnie na Podhalu
Różowe cudo natury, które właśnie kwitnie na Podhalu
Zmiany w bagażu podręcznym od 1 sierpnia. To już pewne
Zmiany w bagażu podręcznym od 1 sierpnia. To już pewne
Największa rekonstrukcja średniowiecznej bitwy na świecie. "Realizujemy misję"
Największa rekonstrukcja średniowiecznej bitwy na świecie. "Realizujemy misję"
Była stewardesa nie ma wątpliwości. Loty do tych miejsc to koszmar
Była stewardesa nie ma wątpliwości. Loty do tych miejsc to koszmar
Przez miasto przeszły ulewy. Symbol uszkodzony
Przez miasto przeszły ulewy. Symbol uszkodzony
Zielona wyspa północnej Grecji. Wybór, który nie zrujnuje portfela
Zielona wyspa północnej Grecji. Wybór, który nie zrujnuje portfela
Zaskakujący powód opóźnienia. Wielki rój zaatakował samolot
Zaskakujący powód opóźnienia. Wielki rój zaatakował samolot
Cysterna spadła z klifu. Rajska plaża na europejskiej wyspie zamknięta
Cysterna spadła z klifu. Rajska plaża na europejskiej wyspie zamknięta
Rewolucja w USA. Podróżujący samolotami będą zadowoleni
Rewolucja w USA. Podróżujący samolotami będą zadowoleni