EgzotykaNajdłuższa na świecie linia superszybkiej kolei

Najdłuższa na świecie linia superszybkiej kolei

Najdłuższa na świecie linia superszybkiej kolei

Państwo Środka co chwilę pobija jakiś rekord, a w planach są już kolejne projekty gigantycznych obiektów. 28 grudnia oddano do użytku najdłuższe metro świata, które znajduje się w stolicy kraju. Z kolei w kwietniu zostanie otwarty największy wolnostojący budynek na naszej planecie. A już teraz przez Chiny można podróżować najdłuższą na świecie trasą superszybkiej kolei. Odcinek między Pekinem a Guangzhou na południu kraju ma długość 2398 km. Zobaczcie kolejny chiński cud techniki!

Państwo Środka co chwilę pobija jakiś rekord. Znajdziemy tu na przykład najdłuższy most światanajdłuższy most świata czy znajdujące się w Pekinie najdłuższe metro. Z kolei w kwietniu zostanie otwarty największy wolnostojący budynek na naszej planecie. W planach są już kolejne projekty osobliwych obiektów: wiernej kopii angielskiej wioski czy największego lotniska na Ziemi. A już teraz przez Chiny można podróżować najdłuższą na świecie trasą superszybkiej kolei. Odcinek między * a *Guangzhou na południu kraju ma długość 2398 km. Zobaczcie kolejny chiński cud techniki!

at/if

1 / 5

Demon prędkości

Obraz
© Ed Jones/AFP

Superszybki pociąg jedzie ze średnią prędkością 300 km/h i potrzebuje na pokonanie trasy około ośmiu godzin. Jest to ponad 12 godzin mniej niż normalny skład!

2 / 5

Demon prędkości

Obraz
© STR/AFP

Na linii znajduje się w sumie 35 stacji, m.in. w Shijiazhuang, Zhengzhou, Wuhan i Changsha.

3 / 5

Demon prędkości

Obraz
© STR/AFP

Za ok. 428 zł nabędziemy bilet w drugiej klasie, za bilet pierwszej klasy trzeba zapłacić ok. 680 zł. W pociągu znajduje się także sektor VIP, a koszt podróży w tej części składu to ok. 1470 zł.

4 / 5

Demon prędkości

Obraz
© STR/AFP

Pierwsi podróżni są zszokowani wygórowanymi cenami biletów. Koszt wyprawy superszybkim pociągiem jest bowiem wyższy niż lot na tej samej trasie, a do tego podróż samolotem trwa o połowę krócej. Czy w takim razie budowa takiej kolei miała w ogóle sens?

5 / 5

Demon prędkości

Obraz
© STR/AFP

W 2015 roku zostanie ukończona linia kolejowa na trasie Shenzhen-Hongkong, łącząc w ten sposób dawną brytyjską kolonię z Pekinem. W ostatnich latach Chiny położyły niemal 10 tys. km torów superszybkiej kolei, co do chwili obecnej pochłonęło niemal 200 milionów dolarów.

at/if

chinykolejegzotyka

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)