"Da się? Da się!". Kampania poznańskiego muzeum hitem w sieci
- Puszczamy do widzów oko tymi reklamami – mówi Aleksandra Sobocińska, rzecznik prasowy Muzeum Narodowego w Poznaniu. Obiekt trafił w dziesiątkę nietypowym pomysłem na promocję.
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
We wtorek i środę poznańskie muzeum wrzuciło do sieci cztery klipy w ramach kampanii "Muzeum? Żebyś wiedział!". Można je zobaczyć m.in. na profilu obiektu na Facebooku.
Zrealizowane z humorem produkcje szybko zdobyły popularność w sieci. Najwięcej odsłon ma obecnie wideo z ojcem i synem. Napakowany syn zaskakuje ojca, typowego "Janusza" z wąsem, wiedzą, pomagając mu rozwiązać krzyżówkę. Na pytanie skąd zna odpowiedź, mówi, że broń o której mowa widział w muzeum. Ojciec nie wierzy i lekceważąco macha ręką, ale ostatecznie razem wybierają się do obiektu i podziwiają kolekcję... filiżanek.
Trwa ładowanie wpisu: facebook
Pozytywnych komentarzy nie brakuje. "Świetna kampania! Jak tylko będę w Poznaniu to z przyjemnością skorzystam z oferty", "Wow! Super! Aż chce się odwiedzić!", "Da się? Da się!" - takie opinie przeważają pod filmami na YouTubie.
Odbiór kampanii przeszedł najśmielsze oczekiwania władz muzeum. - Na początku byliśmy trochę przerażeni. Zaczęliśmy kampanię od klipu z rzeźbą i Malczewskim. Zebrał on najwięcej dziwnych komentarzy, nie zawsze zrozumiałych. Bardzo ten klip niektórych oburza. Zdziwiło nas to. Teraz jednak jesteśmy szczęśliwi, bo wiemy, że to był trafiony pomysł. Tak duża liczba odsłon i pozytywnych komentarzy pod filmami bardzo nas cieszy – mówi w rozmowie z Wirtualną Polską Aleksandra Sobocińska, rzecznik prasowy muzeum.
Trwa ładowanie wpisu: facebook
- Chcieliśmy pokazać, że muzeum to nie jest miejsce, w którym się obumiera z powagi sytuacji. To jest miejsce przyjazne, dla młodych i starych. Że nie należy się bać muzeum – mówi. - Też potrafimy puścić oko do widza. Stąd w kampanii ten strażnik, który puszcza oko. Oczywiście nasi strażnicy stają na wysokości zadania i strzegą zbiorów – dodaje.
Kampania ma zachęcić mieszkańców Poznania i turystów do częstszego odwiedzania placówki.
- Klipami chcieliśmy przekonać, że w muzeum nie jest nudno. Nawet wśród sztuki dawnej można znaleźć coś, co zwróci uwagę. Sztukę można oglądać wielopoziomowo – tłumaczy rzeczniczka.
Start kampanii został zaplanowany na kilka dni przed Nocą Muzeów, która odbędzie się w tym roku 19 maja. Pracownicy placówki liczą, że to wydarzenie będzie dla mieszkańców Poznania i turystów pierwszym powodem do wizyty. Podczas Nocy Muzeów w gmachu głównym Muzeum Narodowego zaprezentowana będzie m.in. twórczość Jana Lenicy.
Obiekt istnieje od 1857 roku. Należy do najstarszych, największych i najważniejszych muzeów w Polsce. Znajduje się przy Al. Marcinkowskiego 9. Poza tym na terenie Poznania działa pięć oddziałów: Muzeum Sztuk Użytkowych, Muzeum Historii Miasta Poznania, Wielkopolskie Muzeum Wojskowe, Muzeum Instrumentów Muzycznych i Muzeum Etnograficzne.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Zobacz także: Niedoceniany zakątek Europy
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.