Dreamliner wyląduje dziś w Warszawie
Dla pasażera w kabinie ma być przede wszystkim ciszej, jaśniej i bardziej wilgotno niż w innych samolotach. Dla LOTu najnowszy Boeing to także o 20 procent mniejsze wydatki na paliwo. W Warszawie ok. 10.30 wyląduje pierwszy Dreamliner w barwach narodowego przewoźnika. Samolot w polskiej przestrzeni powietrznej będą eskortować cztery polskie myśliwce F-16.
Dla pasażera w kabinie ma być przede wszystkim ciszej, jaśniej i bardziej wilgotno niż w innych samolotach. Dla LOTu najnowszy Boeing to także o 20 procent mniejsze wydatki na paliwo. W Warszawie ok. 10.30 wyląduje pierwszy Dreamliner w barwach narodowego przewoźnika. Samolot w polskiej przestrzeni powietrznej będą eskortować cztery polskie myśliwce F-16.
W barwach narodowego przewoźnika latać będzie docelowo osiem Boeingów 787 Dreamliner. W pierwszą podróż za Atlantyk samolot uda się 16 stycznia 2013 roku do Chicago. Prezes LOT - u Marcin Piróg mówił IAR, że wcześniej to pasażerowie latający po Europie będą mogli poznać zalety Dreamlinera. Już 14 grudnia samolot wykona rejs z Warszawy do Pragi. LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, która zacznie korzystać z najnowszego samolotu amerykańskiego koncernu. Trzeba jednak dodać, że dostawy Dreamlinera mają prawie 4 letnie opóźnienie. Wszystko przez początkowe kłopoty z produkcją maszyn.
Dreamlinery są zbudowane w większości z materiałów kompozytowych i lekkich metali co sprawia, że zużywają o 20% mniej paliwa. Mogą latać na niższej wysokości dzięki czemu w kabinie jest o 8% więcej tlenu, co jest mniej męczące dla pasażerów. W typowej konfiguracji w Dreamlinerze montowane są 234 siedzenia. Każda z maszyn kosztuje ponad 200 milionów dolarów
Zamówione przez LOT samoloty będą posiadały trzy klasy pasażerskie: biznes - z 18 fotelami rozkładanymi do pozycji leżącej, premium economy - mieszczącą 21 foteli oraz klasę ekonomiczną z 213 fotelami. Galę Powitania Pierwszego Boeinga 787 Dreamliner we flocie LOT z udziałem m.in. Pierwszej Damy zaplanowano na godzinę 16:00.
Informacyna Agencja Radiowa/IAR/Tomasz Majka/sk