Nowa kolejka gondolowa na Chopoku
Pełną parą są prowadzone prace wykończeniowe nowej kolejki gondolowej na Chopoku. Otwarcie kolejki dla narciarzy już w grudniu 2012.
07.11.2012 14:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowa kolejka gondolowa, to prawdziwa rewolucja na Chopoku (2004 m n.p.m.) – połączy północny i południowy stok największego ośrodka narciarskiego na Słowacji Jasna w Niskich Tatrach (www.jasna.sk)
.
Specjalną konstrukcję na północnym stoku przygotowuje firma Doppelmayr. Funitel, bo tak nazywa się nowa kolejka musi spełniać specjalne normy, bo w górnych partiach północnego stoku często wieją bardzo silne wiatry. Dlatego też Funitel ma dwie liny nośne.
Narciarzy na górę będą wozić 22 wagoniki, a każdy z nich może przewieźć 24 osoby. Górna stacja gondoli Funitel połączy się z kolejką z Kosodreviny. W ten sposób na Chopoku dla potrzeb amatorów biłaego szaleństwa zostanie przekazany system trzech luksusowych kolejek (dwóch gondoli oraz kolejki szynowej), oraz nowy system naśnieżania aż po sam szczyt góry.
- Wkrótce w górnej stacji Funitel na Chopoku powstanie również nowoczesna restauracja panoramiczna z tarasem słonecznym na dachu (odrestaurowana ROTUNDA) wzbogacona niebawem o ekskluzywe apartamenty– mówi Bohus Hlavaty, prezes Tatry Mountain Resorts. – W partiach szczytowych Chopoka zdecydowaliśmy się też na dodatkowe naśnieżanie. Przez silne wiatry często był tam problem ze śniegiem, dlatego żeby poprawić warunki narciarskie górne partie Chopoku będą tez naśnieżane.
W tym samym czasie trwają również prace na południowym zboczu Chopoka. Tam już od obecnego sezonu będzie działać 15-osobowa kolejka gondolowa. Docelowo ma połączyć oba stoki góry i zostać zabudowana na szczycie z Funitelem. Tę inwestycję również realizuje TMR. Dolna stacja położona jest w Kosodrevinie na wysokości 1488 m n.p.m. W ciągu godziny na szczyt góry będzie się mogło dostać 2800 osób. Czas jazdy to niecałe 6 minut.
Zimą narciarze będą też mogli korzystać z odrestaurowanej restauracji Kamienna Chata, w której będzie można odpocząć i zamówić smaczny posiłek.
Dodatkowo narciarzy do dolnej stacji Funitela na Priehybie będzie dostarczała nowa kolejka szynowo-linowa Twinliner.. Jeden wagon jednorazowo będzie mógł pomieścić 50 osób. Będzie przewozić turystów na długości 360 metrów.
- Inwestycje, które Tatry Mountain Resorts realizuje (Chopok, Tatralandia, rekonstrukcia hotelow) tylko w tym roku będą kosztowały 44 mln euro – dodaje Hlavaty.