Wielka inwestycja Ryanaira. Pochłonie 40 mld dolarów
Ryanair zdecydował się kupić 150 samolotów Boeing 737 MAX 10. Przewoźnik zaznacza, że być może dokupi dwa razy tyle w najbliższej przyszłości. Łączna wartość umowy to aż 40 mld dolarów.
We wtorek 9 maja irlandzki przewoźnik Ryanair poinformował media, że podpisał zamówienie na 150 samolotów Boeing. Ale to jeszcze nie koniec inwestycji.
Ogromne zakupy Ryanaira
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, zamówienie opiewa na 150 wersji fabrycznych samolotów z opcją na 150 kolejnych maszyn. Cały kontrakt opiewa aż na 40 mld dolarów.
- Partnerstwo Boeing-Ryanair jest jednym z najbardziej produktywnych w historii lotnictwa komercyjnego, umożliwiając obu firmom odniesienie sukcesu i rozszerzenie przystępnych cenowo podróży dla setek milionów ludzi - mówi prezes i dyrektor generalny Boeinga Dave Calhoun. - Prawie ćwierć wieku po podpisaniu przez nasze firmy pierwszego bezpośredniego zakupu samolotu, ta przełomowa umowa jeszcze bardziej wzmocni nasze partnerstwo. Z zaangażowaniem dostarczamy usługi dla Ryanair i pomagamy największej grupie linii lotniczych w Europie osiągnąć jej cele, oferując jej klientom najniższe ceny w Europie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Halo Polacy". Tyle kosztuje życie w Albanii. "Grosze w porównaniu do tego, co płaci się w Polsce"
Nowe samoloty Ryanaira
Boeningi to wąskokadłubowe samoloty produkcji amerykańskiej. Dla Ryanaira jest to spora inwestycja zarówno wizerunkowa, jak i ekonomiczna. Jak napisał w oficjalnym komunikacie dyrektor generalny Ryanaira Michael O'Leary, przełoży się ona na obniżenie cen biletów lotniczych dla pasażerów.
- Dodatkowe miejsca, mniejsze spalanie, bardziej konkurencyjna cena samolotów poszerzy przepaść pomiędzy Ryanairem a konkurencyjnymi liniami lotniczymi na wiele lat. Boeing Max-10 jest samolotem idealnym dla naszych linii, pasażerów, pracowników i akcjonariuszy - powiedział.
Sukcesy irlandzkiego przewoźnika
Zakup nowych samolotów to nie koniec sukcesów Ryanaira. 10 maja media obiegła informacja, że wygrał on sprawę w sądzie Unii Europejskiej w Luksemburgu. Chodzi o Lufthansę, która otrzymała od UE dofinansowanie w kwocie 6 mld euro w okresie pandemii. Nie spodobało się to firmie Ryanair, która wraz z liniami lotniczymi Condor wniosła skargę o stwierdzenie nieważności decyzji. Została ona rozstrzygnięta pozytywnie.