Trwa ładowanie...

Polacy stawiają na luksus

Zbliżają się wakacje i czas urlopów. Według badań Eurobarometru ponad połowa Polaków wybiera się na wczasy, z czego prawie 40% planuje wyjazd za granicę. Jakie wymagania mają nasi rodacy i na co zwracają uwagę podczas wyboru oferty?

Polacy stawiają na luksusŹródło: JupiterImages
d1f9cns
d1f9cns

Zbliżają się wakacje i czas urlopów. Według badań Eurobarometru ponad połowa Polaków wybiera się na wczasy, z czego prawie 40% planuje wyjazd za granicę. Jakie wymagania mają nasi rodacy i na co zwracają uwagę podczas wyboru oferty?

Minęły czasy, gdy szliśmy do biura nie mając określonych wymagań odnośnie kierunku czy standardu wycieczki. Dzisiejszy klient jest świadomy, zorientowany i doskonale wie, czego chce. Przed wizytą w biurze zbiera informacje dotyczące touroperatora, kierunku i hotelu. – Polak jest klientem wyedukowanym. Zanim przyjdzie do biura, pyta znajomych, czyta fora internetowe, sprawdza informacje na temat miejscowości i hotelu – powiedział gazecie „Metro” Jacek Dąbrowski, dyrektor ds. finansowych Triady.

Kierunki niezmienne

Polacy od kilku lat stawiają na te same kierunki: Turcję, Tunezję, Egipt, Grecję i Hiszpanię. Biura podróży nie rozszerzają oferty o nowe destynacje, a raczej starają się wzbogacić te, w których się specjalizują. Turcję czy Egipt wybierają najczęściej rodziny z dziećmi, natomiast w podróż we dwoje udajemy się najczęściej do Hiszpanii.

d1f9cns

All Inclusive to standard

Rzadko zdarza się abyśmy decydowali się na ofertę bez opcji all inclusive. Kiedyś był to luksus, dziś oczywistość. – Jeszcze sześć lat temu taką możliwość wybierało około 20 proc. Polaków, trzy lata temu – połowa, dziś to już 65 do 70 proc. zamówień – kontynuuje Jacek Dąbrowski.

Dziecko *na pierwszym miejscu*

Polacy zwracają też ogromną uwagę na propozycje dla swoich pociech. Biura prześcigają się w ofertach, w których jest więcej udogodnień dla najmłodszych. – Minizoo, plac zabaw, małe baseny ze zjeżdżalniami, minigolf dla dzieci, zabawy z animatorkami – wylicza gazecie „Metro” pan Tomasz, który spędził udane wakacje w Turcji – W stołówce specjalne, mniejsze stoliki i krzesła, napoje i lody dla dzieci.

Powrót first minute

Charakterystyczny jest także powrót popularności ofert first minute. W zeszłym roku Polacy z powodu kryzysu decydowali się raczej na zakup wczasów w ostatniej chwili. W tym roku w niektórych hotelach nie było miejsc już w lutym. – Klienci powoli wracają do wcześniejszego wykupywania wakacji. W lutym mieliśmy o 40 proc. więcej rezerwacji niż w ubiegłym roku – powiedział gazecie „Metro” Andrzej Glapiak, rzecznik prasowy portali Easygo.pl i Wakacje.pl.

d1f9cns
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1f9cns