Polacy stawiają na luksus
Zbliżają się wakacje i czas urlopów. Według badań Eurobarometru ponad połowa Polaków wybiera się na wczasy, z czego prawie 40% planuje wyjazd za granicę. Jakie wymagania mają nasi rodacy i na co zwracają uwagę podczas wyboru oferty?
Minęły czasy, gdy szliśmy do biura nie mając określonych wymagań odnośnie kierunku czy standardu wycieczki. Dzisiejszy klient jest świadomy, zorientowany i doskonale wie, czego chce. Przed wizytą w biurze zbiera informacje dotyczące touroperatora, kierunku i hotelu. – Polak jest klientem wyedukowanym. Zanim przyjdzie do biura, pyta znajomych, czyta fora internetowe, sprawdza informacje na temat miejscowości i hotelu – powiedział gazecie „Metro” Jacek Dąbrowski, dyrektor ds. finansowych Triady.
Kierunki niezmienne
Polacy od kilku lat stawiają na te same kierunki: Turcję, Tunezję, Egipt, Grecję i Hiszpanię. Biura podróży nie rozszerzają oferty o nowe destynacje, a raczej starają się wzbogacić te, w których się specjalizują. Turcję czy Egipt wybierają najczęściej rodziny z dziećmi, natomiast w podróż we dwoje udajemy się najczęściej do Hiszpanii.
All Inclusive to standard
Rzadko zdarza się abyśmy decydowali się na ofertę bez opcji all inclusive. Kiedyś był to luksus, dziś oczywistość. – Jeszcze sześć lat temu taką możliwość wybierało około 20 proc. Polaków, trzy lata temu – połowa, dziś to już 65 do 70 proc. zamówień – kontynuuje Jacek Dąbrowski.
Dziecko *na pierwszym miejscu*
Polacy zwracają też ogromną uwagę na propozycje dla swoich pociech. Biura prześcigają się w ofertach, w których jest więcej udogodnień dla najmłodszych. – Minizoo, plac zabaw, małe baseny ze zjeżdżalniami, minigolf dla dzieci, zabawy z animatorkami – wylicza gazecie „Metro” pan Tomasz, który spędził udane wakacje w Turcji – W stołówce specjalne, mniejsze stoliki i krzesła, napoje i lody dla dzieci.
Powrót first minute
Charakterystyczny jest także powrót popularności ofert first minute. W zeszłym roku Polacy z powodu kryzysu decydowali się raczej na zakup wczasów w ostatniej chwili. W tym roku w niektórych hotelach nie było miejsc już w lutym. – Klienci powoli wracają do wcześniejszego wykupywania wakacji. W lutym mieliśmy o 40 proc. więcej rezerwacji niż w ubiegłym roku – powiedział gazecie „Metro” Andrzej Glapiak, rzecznik prasowy portali Easygo.pl i Wakacje.pl.