Polskie dworce kiedyś i dziś
Dworzec Centralny w Warszawie
Z roku na rok stan polskich dworców jest coraz lepszy. Obiekty kolejowe na bieżąco są modernizowane, a PKP na remonty wydaje bajońskie sumy. Jeszcze 5 czy 10 lat temu większość z nich była w opłakanym stanie, a dziś znaczna część jest nie do poznania i przekształciła się w prawdziwe perełki naszego kraju. Jednak czy ktoś pamięta jak polskie stacje kolejowe wyglądały kiedyś, przed wojną czy w momencie wybudowania? Prezentujemy dziś najbardziej znane dworce w Polsce na czarno-białych fotografiach.
Z roku na rok stan polskich dworców jest coraz lepszy. Obiekty kolejowe na bieżąco są modernizowane, a PKP na remonty wydaje bajońskie sumy. Jeszcze 5 czy 10 lat temu większość z nich była w opłakanym stanie, a dziś znaczna część jest nie do poznania i przekształciła się w prawdziwe perełki naszego kraju. Jednak czy ktoś pamięta jak polskie stacje kolejowe wyglądały kiedyś, przed wojną czy w momencie wybudowania? Prezentujemy dziś najbardziej znane dworce w Polsce na czarno-białych fotografiach.
Dworzec Centralny w Warszawie, zaprojektowany przez Arseniusza Romanowicza i Piotra Szymaniaka, został oddany do użytku w 1975 roku. Bardzo szybko stał się jednym z symboli stolicy oraz ikoną modernizmu. Budynek to imponująca bryła o niebagatelnej kubaturze prawie 600 tys. metrów sześciennych. Hala główna była już przestrzenią dla licytacji, wspólnego czytania książek i wystawy Grand Press Photo. Po latach zaniedbania doceniają go zarówno artyści designerzy, jak i pasażerowie. Po ukończonym w 2010 roku remoncie dworzec wzbogacił się o nowoczesny system informacji, przestronne pasaże handlowe oraz eleganckie lokale usługowe.
Tak dworzec Centralny w Warszawie wygląda obecnie:
PKP S.A.
pw/if