Most nad Sundem
Ystad będę zwiedzać drugiego dnia pobytu, tymczasem udaję się w drogę do położonego 40 km dalej Malmö, skąd najdłuższym na świecie mostem, łączącym dwa państwa, udaję się do Kopenhagi. Kto nie miał okazji doświadczyć podróży otwartym w roku 2000 r. Öresundsbron (dun. Øresundsbron), czyli mostem nad cieśniną Sund, musi zrobić to choć raz w życiu! Przeprawa tym kosztującym 20 mld złotych owocem pracy jednych z najlepszych współczesnych inżynierów jest emocjonującym doświadczeniem. Jeszcze zanim wjechałem na liczącą łącznie 15,9 km drogę do Danii, zachwycałem się monstrualną wielkością jednego z trzech obiektów tworzących Öresundsbron – mostu o długości 7,8 km. Po przejechaniu tego odcinka jedzie się sztuczną wyspą Peberholm o długości nieco ponad 4 km, a na końcu długim na 3,5 km tunelem. Szlakiem przebiegają nie tylko dwie dwupasmowe jezdnie, ale też tory kolejowe.