Trwa ładowanie...
hotele
22-01-2017 15:06

Śniadania w polskich hotelach - co lubimy, czego nie jemy, jakie mamy zachcianki?

Hotelarze z uwagą śledzą kulinarne trendy i wychodzą naprzeciw potrzebom swoich gości. Podczas śniadań w polskich hotelach, potrawy dla siebie znajdą zarówno weganie i wegetarianie, jak i osoby na specjalnych dietach. Jakie składniki są niezbędne, by powstało idealne śniadanie hotelowe? W tym celu zapytano gości oraz obsługę hotelową.

Śniadania w polskich hotelach - co lubimy, czego nie jemy, jakie mamy zachcianki?Źródło: Shutterstock.com
d38gt4d
d38gt4d

Z publikacji „Dane na talerzu, czyli pierwszy ogólnopolski raport o śniadaniach hotelowych” wyłania się obraz statystycznego śniadania w polskim hotelu. Ponad połowa gości spędza na nim od 15 do 30 minut, w 95 proc. badanych hoteli podawane jest w formie bufetu i w blisko połowie obiektów składa się z od 20 do 40 produktów. Co robi obsługa, by wyjść poza statystykę, i czego oczekują goście, by uznać śniadanie za ponadprzeciętne?

Trendy w polskich hotelach

Z przeprowadzonego przez firmę HRS badania wynika, że hotelarze wychodzą naprzeciw potrzebom gości i dostosowują menu do panujących trendów. Zgodnie z deklaracjami większości badanych pracowników hoteli, ich oferta śniadaniowa przewiduje menu dopasowane do potrzeb dzieci, wegetarian, wegan, osób nietolerujących glutenu lub laktozy. Niemal połowa ankietowanych z branży hotelarskiej zadeklarowała obecność w menu śniadaniowym produktów odpowiednich dla osób odżywiających się ekologicznie.
Współcześnie hotele dostosowują się do coraz bardziej zróżnicowanych diet wśród Polaków. Jak wynika z badania, ze ściśle określonego jadłospisu korzysta co dziesiąty ankietowany. Hotelarze pozostają czujni i w zdecydowanej większości mają możliwość przygotowania śniadania pod indywidualne zamówienie gościa – w badaniu deklarowali gotowość m.in. do przyrządzenia dań kuchni koszernej, właściwych dla cukrzyków czy osób na diecie wysokobiałkowej.

Najważniejsza jest kawa

Jaki produkt goście uznali za najważniejszy podczas hotelowego śniadania? Tu niekwestionowanym zwycięzcą okazała się kawa. Napój w ponad połowie hoteli jest serwowany z ekspresu ciśnieniowego, w 42 proc. jest dostępny także z ekspresu przelewowego, a w niemal co trzecim hotelu podawana jest kawa rozpuszczalna. Najczęściej wybieranymi przez gości daniami są potrawy z jajek, parówki i kiełbaski, sałatki oraz samodzielnie przyrządzone kanapki.

Za co odwiedzający cenią śniadania w hotelach? Ponad połowa ankietowanych za ich największą zaletę uważa duży wybór różnorodnych posiłków, a 33 proc. docenia fakt, iż nie musi brać udziału w przygotowaniach. Podczas porannego posiłku równie ważne jak jedzenie jest podejście obsługi. 63 proc. badanych gości uznało, że istotne jest reagowanie na ich bieżące potrzeby (np. dokładanie potraw), a 29 proc. wskazało jako najważniejszą cechę uprzejmy stosunek personelu do korzystających z oferty śniadaniowej.

d38gt4d

Przepis na obsługę idealną

Odpowiadając na otwarte pytanie o radę dla pracowników zajmujących się przygotowaniem śniadań, goście bardzo często proponowali, by przedstawiciele obsługi przyrządzali takie posiłki, jakie sami chcieliby zjeść. Wielokrotnie podkreślano istotę śniadania zjedzonego w miłej atmosferze – dzięki małym gestom obsługi staje się ono dobrym początkiem dnia.
Odwiedzający hotele zaznaczali również, że zamiast standardowych produktów warto sięgnąć po regionalne przysmaki, które urozmaiciłyby bufet.

d38gt4d
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d38gt4d