Sekrety pilotów i stewardes - maski, pioruny i silniki
Kiedy w kabinie spada ciśnienie, znad głów pasażerów wypadają maski tlenowe. Od tej chwili mają oni ok. 15 minut, by je założyć. Najczęściej te 15 minut wystarczy pilotom, by zejść na odpowiedni pułap, gdzie już nie będą potrzebne. Wśród pasażerów niemałe przerażenie wywołują burze w trakcie lotu. Prawda jest taka, że samoloty są wielokrotnie trafiane przez pioruny i nic wielkiego się nie dzieje. Podobnie jest z awarią silnika - większość samolotów pasażerskich bez problemu może dolecieć do miejsca swego przeznaczenia. Przy awarii obu silników samolot może się "ślizgać" przez ok. 70 km. Dlatego do wypadków najczęściej dochodzi przy startach i lądowaniach samolotów. A *dlaczego przy podchodzeniu do lądowania wygaszane są światła *na pokładzie? Ma to pomóc pasażerom przyzwyczaić się do ciemności w przypadku, gdy doszłoby do awaryjnego lądowania. Bo według słów pilotów - lądowanie to tylko kontrolowana katastrofa.