Water Discus - podwodny hotel
To jeden z najbardziej nowatorskich projektów w dziedzinie architektury i turystycznej kolonizacji dna morza. Jednak pomysł podwodnego hotelu jest niezwykły nie tylko ze względu na kształt, jaki przybierze w niedalekiej przyszłości, ale także dlatego, że jego autorami są polscy naukowcy. Sprawdźcie jak wkrótce mogą wyglądać hotele z widokiem na podwodny świat.
Nowatorski pomysł
To jeden z najbardziej nowatorskich projektów w dziedzinie architektury i turystycznej kolonizacji dna morza. Jednak pomysł podwodnego hotelu jest niezwykły nie tylko ze względu na kształt, jaki przybierze w niedalekiej przyszłości, ale także dlatego, że jego autorami są polscy naukowcy. Sprawdźcie, jak wkrótce mogą wyglądać hotele z widokiem na podwodny świat.
Pomysł narodził się na Politechnice Gdańskiej, a jego realizacją zajmą się firmy z Trójmiasta. Projekt Water Discus różni się od innych tego typu podmorskich atrakcji, bo wsparty na "nogach" umieszczonych w morskim dnie kolos będzie łączyć cechy statku i luksusowego hotelu.
at/if
Świat dysków
Konstrukcja będzie składała się z kilku elementów. Najważniejszą jej częścią będą dwa bliźniacze dyski - nad- i podwodny, połączone pionowym korytarzem.
Składany, mobilny i bezpieczny
Water Discus ma być mobilny, obrotowy i łatwy w montażu, a jednocześnie na tyle stabilny, by oprzeć się nawet falom tsunami. W razie zagrożenia, podwodny dysk będzie automatycznie wyciągany na powierzchnię. Cały hotel ma mieć średnio 25 metrów wysokości, jednak wszystko będzie zależeć od miejsca, w jakim stanie.
Rafa na wyciągnięcie ręki
Pokoje hotelowe b ędą umieszczone w dolnym dysku, a ogromne okna umożliwią obserwację życia rafy koralowej i innych podwodnych konstrukcji. Hotel będzie wykonywać pełen obrót dookoła własnej osi w ciągu doby, by każdy z gości mógł w pełni podziwiać podwodny świat otaczający hotel.
Nad wodą
W górnym dysku będą znajdować się restauracje, puby i centra sportowe. Pierwszy z hoteli tego typu zostanie zbudowany prawdopodobnie na Malediwach na Oceanie Indyjskim. Zanim do tego dojdzie, prototyp konstrukcji stanie w porcie w Gdyni, by móc przeprowadzić niezbędne badania i testy bezpieczeństwa.
at/if