Trwa ładowanie...

Wielki powrót do biur podróży

Najnowsze badania opinii publicznej dowodzą, że turyści planujący swoje wojaże coraz częściej rezygnują z usług internetowych agencji turystycznych, gdzie skazani są na samoobsługę.
Share
Wielki powrót do biur podróży
Źródło: Licencja Creative Commons, http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/ flickr.com: Julia Koefender, Fot: WP
d3qo6a6

Najnowsze badania opinii publicznej dowodzą, że turyści planujący swoje wojaże coraz częściej rezygnują z usług internetowych agencji turystycznych, gdzie skazani są na samoobsługę.

W zeszłym roku British Travel Awards po raz trzeci przeprowadziło sondaż Travelvision, badający opinię konsumentów korzystających z usług turystycznych. Jego wyniki przedstawiono na zebraniu BTA CIMTIG.

Sondaż wykazał m.in., że 10 proc. ankietowanych nie czuje się bezpiecznie, rezerwując wycieczki samodzielnie. Konsumentów, którzy wolą rezerować wakacje samodzielnie, jest mniej o 7 proc. niż w poprzednich edycjach badania.

d3qo6a6

Dobra wiadomość dla biur podróży - aż o 5 proc. wzrośnie w tym roku ilość osób, które los swoich wakacji złożą w ręce doradców.

Badanie, w którym udział wzięło 27 tys. ankietowanych, wykazało również, że konsumenci nadal bardzo zwracają uwagę na ceny wycieczek. To żadna nowość, zaskakujący był natomiast fakt, że klienci coraz częściej dokonują solidnego rozeznania wśród ofert pochodzących z kilku, a nawet kilkunastu źródeł, by - po porównaniu kilku odpowiadających ich wymaganiom - wybrać tę jedną, najkorzystniejszą.

- Cena jest ważnym czynnikiem, ale dopiero bezpieczeństwo oraz wiedza na temat wybranej oferty utwierdzają klienta w podjęciu ostatecznej decyzji. Najważniejsze jest poczucie, że pieniądze przeznaczone na wakacje będą pieniędzmi dobrze wydanymi, - komentuje Lorraine Barnes Burton, dyrektor BTA.

Opracowała: Natalia Wiśniewska

d3qo6a6

Podziel się opinią

Share
d3qo6a6
d3qo6a6