Trwa ładowanie...

Wielki powrót do biur podróży

Najnowsze badania opinii publicznej dowodzą, że turyści planujący swoje wojaże coraz częściej rezygnują z usług internetowych agencji turystycznych, gdzie skazani są na samoobsługę.

Wielki powrót do biur podróżyŹródło: Licencja Creative Commons, http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/ flickr.com: Julia Koefender, fot: WP
d33jis0
d33jis0

Najnowsze badania opinii publicznej dowodzą, że turyści planujący swoje wojaże coraz częściej rezygnują z usług internetowych agencji turystycznych, gdzie skazani są na samoobsługę.

W zeszłym roku British Travel Awards po raz trzeci przeprowadziło sondaż Travelvision, badający opinię konsumentów korzystających z usług turystycznych. Jego wyniki przedstawiono na zebraniu BTA CIMTIG.

Sondaż wykazał m.in., że 10 proc. ankietowanych nie czuje się bezpiecznie, rezerwując wycieczki samodzielnie. Konsumentów, którzy wolą rezerować wakacje samodzielnie, jest mniej o 7 proc. niż w poprzednich edycjach badania.

Dobra wiadomość dla biur podróży - aż o 5 proc. wzrośnie w tym roku ilość osób, które los swoich wakacji złożą w ręce doradców.

d33jis0

Badanie, w którym udział wzięło 27 tys. ankietowanych, wykazało również, że konsumenci nadal bardzo zwracają uwagę na ceny wycieczek. To żadna nowość, zaskakujący był natomiast fakt, że klienci coraz częściej dokonują solidnego rozeznania wśród ofert pochodzących z kilku, a nawet kilkunastu źródeł, by - po porównaniu kilku odpowiadających ich wymaganiom - wybrać tę jedną, najkorzystniejszą.

- Cena jest ważnym czynnikiem, ale dopiero bezpieczeństwo oraz wiedza na temat wybranej oferty utwierdzają klienta w podjęciu ostatecznej decyzji. Najważniejsze jest poczucie, że pieniądze przeznaczone na wakacje będą pieniędzmi dobrze wydanymi, - komentuje Lorraine Barnes Burton, dyrektor BTA.

Opracowała: Natalia Wiśniewska

d33jis0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d33jis0

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj