Trwa ładowanie...
23-10-2015 16:09

Zajrzyj do środka największego samolotu świata

Do każdej z klas ulokowanych na dwóch poziomach dedykowany jest osobny rękaw. Wchodzący na pokład samolotu pasażerowie niemal zawsze czują ekscytację. Są tu przytulne saloniki z rozkładanym łóżkiem, prysznic, bar - aż trudno uwierzyć, że tak wygląda samolot rejsowy. Oficjalna premiera gigantycznego piętrusa miała miejsce 18 stycznia 2005 w Tuluzie. I choć znamy go już od dziesięciu lat, na każdym lotnisku, na którym się pojawi, niezmiennie wzbudza wielkie emocje. Wielu podróżnych po prostu marzy o locie tym gigantem. Na jego pokład wsiadają zwykle ci, którzy wybierają się w długie loty międzykontynentalne i chcą uniknąć przesiadek.

Zajrzyj do środka największego samolotu świataŹródło: Marta Legieć
d2lvbvj
d2lvbvj

Do każdej z klas ulokowanych na dwóch poziomach dedykowany jest osobny rękaw. Wchodzący na pokład samolotu pasażerowie niemal zawsze czują ekscytację. Są tu przytulne saloniki z rozkładanym łóżkiem, prysznic, bar - aż trudno uwierzyć, że tak wygląda samolot rejsowy. Oficjalna premiera gigantycznego piętrusa miała miejsce 18 stycznia 2005 w Tuluzie. I choć znamy go już od dziesięciu lat, na każdym lotnisku, na którym się pojawi, niezmiennie wzbudza wielkie emocje. Wielu podróżnych po prostu marzy o locie tym gigantem. Na jego pokład wsiadają zwykle ci, którzy wybierają się w długie loty międzykontynentalne i chcą uniknąć przesiadek.

_ Airbus A380-800 - symulator lotu _ (fot. Marta Legieć)

d2lvbvj

A380-800 jest dwupoziomowym samolotem pasażerskim z czterema silnikami, o wysokości dziesięciopiętrowego domu (ponad 24 m). Mógłby zająć niemal całe boisko piłkarskie - długość jego kadłuba wynosi bowiem 73 m, a rozpiętość skrzydeł sięga prawie 80 m. Skrzydła największego samolotu świata mają powierzchnię 846 m kw. i mogłoby na nich zaparkować ponad 20 samochodów osobowych. Przy podziale na trzy klasy zmieści się w nim ponad 500 pasażerów, choć jest w stanie zabrać ich na pokład nawet 850. Samolot A380 jest maszyną czystszą i cichszą od tych, które dotychczas produkowano. To też najbardziej ekologiczny spośród wszystkich samolotów na świecie - zużywa 20 procent mniej paliwa na miejsce pasażerskie od tego, który dotychczas posiadał miano największego.

_ Airbus A380-800 - symulator lotu _ (fot. Marta Legieć)

Luksus w niebie

Nie sposób wyliczyć wszystkich nowinek, które zastosowano w A380. Wiele z nich dedykowanych jest pasażerom, dla których zwiększono komfort lotu. Podróżować tu można na różne sposoby. Choćby w jednej z prywatnych, nowoczesnych kabin typu _ suite _, które naszpikowane są luksusem. W _ Emirates _ takich miejsc jest 14. W mgnieniu oka zamieniają się z przytulnych saloników w sypialnie z wygodnym łóżkiem z opcją masażu. W klasie pierwszej w strefie _ shower-spa _ wziąć można nawet prysznic. Na wysokości 12000 tys. m nad ziemią jest to dość ekskluzywne. W klasie biznes (76 miejsc) każdy ma do dyspozycji swój własny minibar, fotel zamieniający się w pełnowymiarowe łóżko, 17-calowy dotykowy monitor, a w nim 1200 różnych kanałów i biurko z dostępem do internetu i telefonu. Jest też coś, co wszystkich zadziwia - salonik pokładowy, w którym można się spotkać w większej grupie (mieści się tam 18 osób) i gdzie podczas trwania lotu barman przez cały czas serwuje przekąski i napoje. Również w klasie ekonomicznej, która
znajduje się na pierwszym poziomie (427 miejsc), wiele jest rozwiązań mających zwiększyć komfort podróży. Poza wygodniejszym niż w innych samolotach fotelem, każdy pasażer ma do dyspozycji ekran, na którym może oglądać telewizję satelitarną, a nawet filmy w swoim ojczystym języku. Są też filmy z polskimi napisami. Do ekranu można podłączyć osobiste urządzenie przenośne. W całym samolocie dostępne jest wi-fi.

Zostań pilotem A380

Linie Emirates odebrały swój pierwszy samolot A380 w lipcu 2008 i w sierpniu tego roku uruchomiły połączenie Dubaj-Nowy York. Teraz największy samolot świata lata do ponad 35 miast (m.in. do Londynu, Sydney, Pekinu, Toronto czy Auckland w Nowej Zelandii). Każdy z pasażerów może sprawdzić, jak prowadzi się takiego kolosa. Jest to możliwe w Dubaju, w największym centrum handlowym świata (Dubai Mall). Ustawiono tam realistyczny symulator z konsolą naszpikowaną najnowszymi technologiami. Szybowanie po niebie trwa 30 minut. Każdy, zależnie od swojej fantazji, wybrać może dowolne lotnisko startu i lądowania. Ustawić też można porę dnia, a nawet warunki pogodowe. Wystartować można rankiem na londyńskim Heathrow w pełnym słońcu, a wylądować podczas wieczornej tropikalnej burzy w Hongkongu. Krótkie szkolenie przez zawodowego pilota i można wzbić się w przestworza. Idealne lądowanie za pierwszym razem bywa kłopotliwe, jednak pod okiem osobistego trenera, można uniknąć wielu błędów. To wyjątkowa
atrakcja, która wzbudza wiele emocji.

d2lvbvj

Ceny 30 minutowej sesji: * Od niedzieli do czwartku: 10:15 do 3:15 - 250 AED 15:45 do 21:15 - AED 400 21:45 do 01:15 - 250 AED Weekendy (piątek-sobota) oraz czas publicznych wakacji: 400 AED (1 dirham AED ok. 1 zł)

ml

d2lvbvj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2lvbvj