Zmiany w Łodzi. Chodzi o najsłynniejszą ulicę w mieście
W Łodzi na ulicy Piotrkowskiej rozpoczęto montaż systemu ruchomych słupków i kamer. Dzięki temu odcinek od placu Wolności do ul. Roosevelta będzie dostępny jedynie dla wybranych pojazdów, co zamieni go w deptak.
Wiceprezydent Łodzi Tomasz Piotrowski informuje o rozpoczętym montażu systemu, który zmienia charakter ul. Piotrkowskiej na odcinku od placu Wolności do ul. Roosevelta. To strategiczna zmiana, która ma ograniczyć ruch kołowy na jednym z symbolicznych fragmentów miasta.
Piotrkowska, będąca jedną z najdłuższych ulic handlowych w Europie, zyska nową odsłonę. W przyszłości samochody będą mogły poruszać się tym odcinkiem wyłącznie z odpowiednimi uprawnieniami. Na każdej przecznicy ustawione zostaną specjalne słupki, które uniemożliwią wjazd pojazdom bez zezwoleń.
Jedna z najdziwniejszych atrakcji w Polsce. Ze środka dobiega głośny bulgot
Nowoczesny system rejestracyjny
System przewiduje montaż 28 ruchomych i 108 stałych słupków, które będą wyposażone w technologie umożliwiające identyfikację zbliżających się pojazdów. Kamery odczytają numery rejestracyjne, a słupki opuszczą się automatycznie dla pojazdów uprawnionych. Pozostali użytkownicy ulicy będą się musieli pogodzić z nowymi ograniczeniami ruchu.
- Obiecaliśmy mieszkańcom te zmiany i montaż właśnie się rozpoczął. Chcemy, by Piotrkowska stała się jeszcze bardziej atrakcyjna i przyjazna zarówno dla mieszkańców, jak i turystów, oferując miejsce do relaksu i rozrywki – podkreślił Piotrowski.
Harmonogram wdrażania zmian
Pierwsze elementy systemu zostaną ukończone w październiku, a pełna funkcjonalność planowana jest na koniec roku. W nowym roku zacznie się proces wydawania pozwoleń na wjazd, tak aby dostawcy i mieszkańcy mogli bez problemu korzystać z nowo zorganizowanego odcinka.
Nowa organizacja ruchu to odpowiedź na niewystarczające działania dotychczasowego systemu monitoringu, który mimo wszystko pozwalał nieuprawnionym użytkownikom na korzystanie z Piotrkowskiej. Wprowadzane zmiany mają zwiększyć atrakcyjność ulicy jako miejsca rekreacji i spotkań.