Trwa ładowanie...

Wakacyjne plany Polaków. "Dwutygodniowe rodzinne urlopy w kraju przeszły do historii"

Trendy w podróżowaniu Polaków zmieniają się z roku na rok. W przeddzień sezonu już wiadomo, co się zmieniło w naszych oczekiwaniach wakacyjnych w 2024 r. - Jedno jest pewne: dwutygodniowe rodzinne urlopy w kraju przeszły do historii - mówi Agnieszka Rzeszutek z Nocowanie.pl.

Większość turystów podczas wakacji stawia na kurorty nadmorskieWiększość turystów podczas wakacji stawia na kurorty nadmorskieŹródło: PAP, fot: Andrzej Jackowski
dwtsg6z
dwtsg6z

Jak wynika z ankiety, przeprowadzonej przez Nocowanie.pl wśród tysiąca turystów, 45,2 proc. z nas wyjedzie rodzinnie, a 37,5 proc. we dwoje. Pozostałe 17,3 proc. wyruszy na wakacje w gronie większej grupy znajomych.

Wakacje 2024 - jak będą wypoczywać Polacy?

Przy czym mówimy tu o rezerwacjach indywidualnych, które nie obejmują zorganizowanego wypoczynku dzieci w ośrodkach wypoczynkowych czy obiektach kolonijnych – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. – Bez względu na to w jakiej konfiguracji wybieramy się na wakacje, jedno jest pewne: dwutygodniowe rodzinne urlopy w kraju przeszły do historii. Utrzymuje się trend krótkich, ale częstszych wyjazdów – przedstawia wnioski z badania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Idealne miejsce w Polsce na urlop o każdej porze roku

Ponad połowa planujących wypoczynek z rodziną wyjedzie na tydzień i jest to wynik zbliżony do zeszłorocznego. Wzrosła natomiast grupa rodzin skracających pobyt do czterech dni i wynosi 31 proc. Dwutygodniowy lub dłuższy pobyt w kraju zamierza zarezerwować zaledwie 5,7 proc. ankietowanych z tej grupy.

dwtsg6z

Nieco inaczej rozkładają się odpowiedzi par. Co prawda częściej wybierają one wyjazdy weekendowe, ale też częściej mogą pozwolić sobie na dwa tygodnie, a nawet więcej, urlopu (8,5 proc.).

– Rezerwacje są krótkie, ale dobra wiadomość dla gospodarzy jest taka, że 45 proc. rodzin i 41 proc. par planuje więcej niż jeden urlop. Poza tym wszystko wskazuje na to, że wydamy nieco więcej, bo mniej osób niż w zeszłym roku liczy na to, że zmieści się w kwocie do 100 złotych za noc – 44 proc. par i 39 proc. rodzin. – podaje Rzeszutek.

Na wydatek powyżej 300 złotych za osobę za noc pozwolić sobie może 12 proc. ankietowanych rodzin i 7,8 proc. par. Budżet do 2 tysięcy złotych na noclegi przeznaczyć chce ponad połowa par (52 proc.), kolejne 31 proc. zamierza wydać między 2 a 4 tysiące. Ze względu na większą liczbę osób, w tym drugim przedziale chce zmieścić się 42 proc. wyjeżdżających z rodziną.

dwtsg6z

Najpopularniejszy kierunek letnich wakacji

Ankietowani odpowiedzieli też na tradycyjne wakacyjne pytanie: nad morze czy w góry? Wygrywa Bałtyk, nad który wybiera się aż 64 proc. podróżujących z dziećmi i 58 proc. urlopujących w parach. Górskie wędrówki przewiduje 30 proc. rodzin i 28 proc. par. Rodziny rzadziej niż pary wybiorą Mazury. Krainę Wielkich Jezior zamierza odwiedzić 14 proc. podróżujących we dwoje.

Polacy najchętniej wakacje spędzają nad morzem Adobe Stock
Polacy najchętniej wakacje spędzają nad morzemŹródło: Adobe Stock

Po wyborze kierunku i zaplanowaniu budżetu przychodzi moment wyboru konkretnego obiektu, który najlepiej wpisze się w wyobrażenie o udanym wypoczynku.

dwtsg6z

Jak wynika z odpowiedzi ankietowanych, na decyzję o wyborze wpływ mają przede wszystkim ostateczna cena bez ukrytych opłat dodatkowych, dobra relacja ceny do jakości, rzetelny opis obiektu, atrakcyjne promocje, parking, dostępne udogodnienia, a także atrakcje na miejscu i w najbliższej okolicy, dostosowane do potrzeb rodzin lub osób spędzających wolny czas we dwoje – mówi Agnieszka Rzeszutek. – Duże znaczenie ma też opinia innych. Uważnie śledzimy wpisy i komentarze dostępne w internecie, zwracając uwagę na to czy wyglądają na wiarygodne – podkreśla.

Przy wyborze szczególnie ostrożni są podróżujący całymi rodzinami. Aż 52 proc. z nich, zanim dokona wyboru tego właściwego, porównuje propozycje więcej niż dziesięciu obiektów. Nieco mniej czasu na wybór poświęcają osoby podróżujące w parach – 40 proc. sprawdza ofertę od czterech do dziesięciu obiektów, a 12 proc. w ogóle nie podejmuje analizy ofert.

A co turystów zniechęca do wyboru danego miejsca? Brak informacji o wyposażeniu obiektu, niezadowalający stan samego obiektu i jego najbliższej okolicy, a przede wszystkim brak parkingu na miejscu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dwtsg6z
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dwtsg6z